FANDOM

М1917
M1917-300x212.jpg
Виробник: США.png США
Тип захисту: Голова
Матеріал: Мідь, нікель, хром, марганець
Вага: 950 г. (M1917)
1 кг. (M1917A1)
Товщина: 1 мм. (M1917)
2 мм. (M1917A1)
Час використання: 1917 - 1945 рр.
Батьківщина: США.png США
Область використання: США.png США
Філіппіни.png Філіппіни
Користувачі: Американський експедиційний корпус, Армія США, ВМС США, Американський військово-морський десант, Корпус морської піхоти США, Армія Філіппінської Співдружності
Різновиди: M1917A1
М1917 — американська каска, розроблена в період Першої Світової війни. Застосовувалася в обох Світових війнах.

ІсторіяРедагувати

Сполучені Штати Америки вступили в Першу світову війну в квітні 1917 року не маючи своїх касок на озброєнні. Американський експедиційний корпус був споряджений британськими касками "Mk.2".

Ще до вступу Штатів у війну проводилися дослідження та експерименти по створенню власної каски. Було розглянуто безліч касок різних країн і різні власні прототипи, основою багатьох з них були середньовічні шоломи, як європейські, так і східні. У червні 1917 року департамент збройних сил США приймає рішення забезпечити американського піхотинця касками власного виробництва. За основу береться все той же британський шолом "Mk2", йому зменшують поля на п'ять міліметрів, присвоюється офіційне маркування — "М1917". І вже в кінці 1917 в США налагоджено виробництво нових касок.

ХарактеристикиРедагувати

Спочатку "М1917" виготовляли зі сплаву сталі, нікелю та хрому (пізніше в сталь почали додавати марганець 12 - 13%, як у англійців). За перший рік випуску касок виготовили близько 6,5 мільйонів штук. Всього ж було випущено близько 10 мільйонів касок "М1917". Товщина сталі на касці - 1 мм, вага близько 950 грам. Підшоломник виробляли з вощеної тканини і з марлевою підкладкою з каучуковими амортизаторами, у верхній частині купола перебувала повстяна підкладка. Каски були єдиного розміру і регулювалися за розміром голови за допомогою шнура в верхній частині підшоломника. Підборідний ремінь був шкіряний. У верхній частині купола зсередини кріпилася інструкція до застосування каски приблизно такого змісту:

Для того, що б шолом не спадав з голови просто затягніть підборідний ремінь.

"М1917" фарбувалася в темно-оливковий колір, у фарбу додавали пісок або розпилену пробку. Додатковий камуфляж солдат вже робив або наносив сам, на передовій.

Модернізація M1917A1Редагувати

M1917a121-300x214.jpg

Модернізована каска M1917A1.

Після закінчення Першої світової війни армійське керівництво виходячи з практичного досвіду застосування шоломів "М1917" висунуло низку вимог для поліпшення вже існуючої каски, або створення нової. З основних вимог це: новий парашут - підшоломник (старий не був гігієнічним і не витримував довгого перебування у вогкості), так само не влаштовувала вага каски, форма і захисні властивості. Було прийнято рішення піти простішим шляхом, тобто не вигадувати новий шолом, а модернізувати старий. І ось на початку 30-х років був прийнятий на озброєння шолом нового зразка, що одержав маркування "М1917А1". Нові каски виготовляли із сплаву сталі і марганцю. Товщина металу збільшилася до 2 міліметрів, а вага до 1 кілограма. Загальна форма шолома практично не змінилася, а от підшоломник помінявся повністю. Тепер він складався з двох перехрещених смуг та шкіряної підкладки. Підборідний ремінь так само був принципово новий, виготовлявся з тканини і мав унікальну застібку, яка при необхідності швидко і легко розстібалася і при цьому забезпечувала відмінне зчеплення. Застібка цього ж типу без змін використовувалася і в наступному Американському шоломі "М1". Каски "М1917А1" забарвлювалися в хакі або в темно-зелений колір, у фарбу додавали дрібний пісок, щоб отримати покриття антивідблиску.

Бойове використанняРедагувати

Каска M1917 використовувалася армією США і морською піхотою у Першій Світовій війні. Не дивлячись на модернізацію 30-х років шолом використовувався у всіх армійських структурах США. Починаючи з 1935 року каски стали поставлятися в армію Філіппінської Співдружності. Бойове хрещення "М1917А1" отримав під час нападу Японії на Перл Харбор (7 грудня 1941). Шолом стояв на озброєнні піхоти до 1941 року, поки не був замінений більш новим "М1". На флоті, тилових службах і на службі громадянської самооборони шолом стояв на озброєнні до кінця Другої світової війни в 1945 році. Але тим не менш, M1917 і її модифікація використовувалися американцями під час захоплення японцями островів Гуам і Уейк, захисту Філіппін в 1942 році. Філіппінці також застосовували цей шолом. З американського побуту на передовій M1917 І M1917A1 зникли тільки до битви на Гудалканалі в серпні 1942 року.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі