FANDOM

HMS Argus
HMS Argus.jpg
Країна: Великобританія.png Великобританія
Закладений в: Липень 1914 року
Спущений на воду в: 2 грудня 1918 року
Водотоннажність: 14 450 тонн (стандартне)

16 570 тонн (повне)

Довжина корпусу: 172,5 м.
Ширина корпусу: 20,7 м.
Заглиблення корпусу: 6,4 м.
Екіпаж: 495 чоловік
Озброєння: 15 - 18 літаків
Силова установка: 8 парових котлів Адміралтейського типу, 4 парові турбіни Parsons
Швидкість: 20 вузлів (37 км/год)
Користувачі: Моряки Королівського флоту Великобританії Другої світової, ВМФ Великобританії

HMS Argus (укр. Аргус) — перший у світі авіаносець з плоскою злітно-посадочною палубою. Він був закладений в 1914 р. в Глазгоу, як італійський пасажирський лайнер "Conte Rosso", проте пізніше викуплений британським ВМФ.

ОписРедагувати

На початку 1914 року на верфі англійської фірми Бірдмор за замовленням Італії був закладений лайнер "Конте Россо". Війна завадила закінченню робіт, і в 1916 році, купивши корпус, англійці добудували його як авіаносець "Аргус". У конструкції цього корабля було немало нового: повна відсутність надбудов, польотна палуба майже на всю довжину корабля, відведення диму через горизонтальний димар, прокладений під палубою, з випуском його в корму. Але найголовнішою новинкою, що зробила Англію на якийсь час лідером, був, звичайно, аерофінішер. Перші спроби замінити мішки, які волочаться по палубі з піском системою, де кінетична енергія витрачається на підйом вантажів, були зроблені на "Фьюрієсі", але вони виявилися маловдалими. Тому при проектуванні "Аргуса" розробили конструкцію, в якій енергія літака при гальмуванні витрачалася на стиск пружин. Аерофінішер складався з металевих тросів, натягнутих поперек кормової частини палуби на висоті 230 мм і підтримуваних легкими щитками з пружинами. При пробігу сідаючий літак колесами притискав щитки до палуби, витрачаючи свою кінетичну енергію на деформацію пружин. В результаті його пробіг значно скорочувався. Крім поперечних тросів, над палубою натягалися ще й поздовжні, що запобігали бічному зісковзуванню при посадці.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі