FANDOM

Ярл - вищий, після конунга, титул в ієрархії в середньовічній Скандинавії, а також саме стан знаті. Спочатку означав племінного вождя, пізніше став означати титул верховного правителя країни. Після появи національних держав, ярли стали довіреними особами конунга і здійснювали його владу на місцях. У найбільш поширеному значенні ярли - це знатні воїни і ватажки вікінгів.

Соціальний статусРедагувати

Саме стара розшифровка титулу "Ярл", ймовірно, означає "вільна людина з хорошої сім'ї та високого походження". У раннє середньовіччя, аналогічно конунга, одні ярли володіли землею, очолювали плем'я, були намісниками конунга, інші були безземельними і поневірялися на кораблях, займаючись грабежами і торгівлею, їх називали - "Морськими ярламі". Ярли представляли собою найбільш заможну і впливову частину скандинавського суспільства, кожен з них зазвичай мав при собі невелику дружину з відданих йому воїнів, готових воювати за нього. Іноді ярли відправлялися у військовий похід - тоді говорили що вони вирішили «податися в вікінги», тобто «відправитися в подорож у пошуках багатства і слави», до його походу приєднувалися і багато вільних чоловіків, їх вабило спрагою пригоди.

Озброєння і захистРедагувати

Багатий ярл має дорогу, добротну зброю і обладунок. На голові вендельский шолом, забезпечений наносником з півмаскою. Купол шолома прикрашений гребенем з хребтом, які мають спереду і ззаду голови зміїв. Надбрівні дуги декоровані в звіриному стилі. Вінець і каркасні смуги також мають декоративне гравіювання. Усі прикраси шолома зроблені з бронзи з сріблення і позолотою. Такий шолом в якості додаткового захисту міг забезпечуватися металевими нащічники, а також кольчужної бармицей або сталевими пластинами для захисту шиї, також нерідко шолом прикрашався крилами, але ніяк не рогами. Розкішні шоломи Вендельской епохи (бл. 550-800 рр.) З'явилися раніше епохи вікінгів (бл. 790-1110 рр..), Проте могли залишатися частиною екіпірування багатьох воїнів - херсіров, ярлів і конунгів. 

Інше захисне спорядження складається з хауберка та круглого щита, прикрашеного характерним скандинавським декором. До пояса підвішений довгий ніж-сакс. Піхви сакса зроблені зі шкіри з оправою з позолоченої бронзи. 

Ярли нерідко мали коней і навіть вміли непогано їздити на них, але в бій все ж воліли вступати пішки. 

Меч був найдорожчим і престижним зброєю. Кращі клинки привозилися з Франкської держави, а рукояті виготовлялися в Скандинавії. Загальна довжина меча становила близько 90 см. Піхви і гарди прикрашалися міддю, золотом і сріблом, а клинки покривалися рунами. Мечам привласнювали звучні імена, наприклад: «Золота рукоять», «Добувач», «котра рве кольчуги», «Довгий і гострий». Меч в епоху вікінгів вважався живим предметом, наділеним магічними властивостями. Говорячи про мечі, воїни використовували барвисті та поетичні назви: Полум'я Одіна, Лід Битви, Змія Рани, Пес Шолома, Бойова Змія, Вогонь Щітов, Жах Кольчуги, Мова Ножен, Вогонь Морського Владики.

ГелереяРедагувати

Випадкова вікі