FANDOM

W85 warhead (DOE).jpg

Боєголовка змінної потужності W85

Ядерна боєголовка змінної потужності — опція підриву, доступна на сучасних ядерних зарядах. Дозволяє оператору автоматично встановити необхідну потужність (тротиловий еквівалент) боєголовки для використання в різних ситуаціях (наприклад, зменшення потужності заряду може бути необхідно для ураження противника в безпосередній близькості від своїх сухопутних або морських сил, на території (акваторії) союзного або нейтральної держави). Одна з перших бомб з регульованою потужністю — B61 (Mod-10), дозволяє ступінчасто змінювати потужність підриву. Доступні значення в 0,3, 5, 10 і 80 кілотонн, що встановлюються наземним обслуговуючим персоналом за допомогою відповідних регулювань всередині корпусу бомби до навантаження її на бомбардувальник.

Боєголовка змінною потужності W85. Технологіі зміни потужності існують з початку 1960-х років. Запущені у виробництво боєголовки з опцією підриву включають в себе вищезазначене сімейство авіабомб B61, а також B83 (основний тип авіабомб США), W80 і W84 (що встановлюються на крилатих ракетах, у тому числі Томагавк), W85 (встановлювалися на БРСД Першинг II, в наш час бл. 120 шт. встановлені на авіабомбах B61), WE177A (виробництво Великобританії).

Найбільш широке поширення в сучасній ядерній зброї отримали двостадійне термоядерні заряди працюють за схемою Теллер-Улама де під час першої стадії відбувається розподіл ядер (235U, 239Pu і рідше тощо), а під час другої стадії відбувається термоядерна реакція в контейнері, стислим енергією першій стадії за допомогою радіаційної імплозії.

Випадкова вікі