FANDOM

Херуски — союз античних германських племен, які жили на території від верхів'я річки Везер, її притоках Гарц і до Ельби, на території сьогоднішньої Вестфалії та Нижній Саксонії.

Загальні відомостіРедагувати

Вперше про херусків повідомляє Юлій Цезар. Відомості про це плем'я є також у Тацита.

Німецькі вчені виробляють цей етнонім від слова hairu, який на давньотевтонській мові означає меч.

Племена херусків жили з кінця першого тисячоліття до нашої ери по обох берегах середньої течії Везера і його приток, а також у передгір'ях хребта Гарц. Їх володіння тягнулися до басейну річки Ельба.

У 4 році нашої ери опинилися під владою Риму. У 9 році н. е., незадоволені великими податковими поборами і набором рекрутів в римську армію, херуски повстали під проводом Армінія. Вони разом з іншими німецькими племенами завдали нищівної поразки в Тевтобургському лісі трьом римським легіонам, на чолі з Квінтілеєм Варом.

Лише через кілька років херуски були розгромлені, а Арміній воював проти Риму, поки не був убитий в 21 році своїми родичами.

Після цього у херусків почалися внутрішні чвари і війни з сусідніми племенами. Після 21 року нашої ери вони були підкорені племенами хаттів.

Близько 330 року залишки херусків увійшли в племінний союз саксів. Херуски згадуються в числі племен, що протистояли Костянтину Великому.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі