FANDOM

Ха- Шомер (євр. Правоохоронці) — одна з перших воєнізованих єврейських організацій в Палестині. Складалася з невеликих загонів самооборони.

«Ха-Шомер» була створена на базі заснованої в 1907 році організації Бар-Гіора. Серед засновників Бар-Гіора, поряд з І. Шохата, були М. Португал, І. Бен Цві, А.Зайд, І. Гіладі. Очолював організацію комітет з трьох осіб — І. Шохата, М. Португал та І. Гіладі.

Організація була заснована переселенцями зі Східної Європи в 1909 році, багато з яких брали участь в Росії в єврейській самообороні і в підпільних революційних рухах.

Більшість членів «Ха_Шомера» були членами або прихильниками соціал-демократичної «Поалей Ціон». Це сильно позначилося в подальшому на військовій організації «Хагана», до якої увійшли багато членів організації «Ха-Шомер».

Практики охорони єврейських поселень найманими стражами з бедуїнів, черкесів, панівна до створення Ха- Шомер, поступово зійшла нанівець. Хоч вона і мала свої переваги, але в ряді випадків носила елементи звичайного рекету.

Діяльність «Ха-Шомера» призвела до переходу протягом короткого часу захисту єврейських поселень в руки євреїв. У 1914 році в організації «Ха-Шомер» складалося близько 40 чоловік і було 50-60 тимчасових помічників, всього «Ха-Шомер» був здатний мобілізувати на той момент до 300 осіб.

З початку Першої світової війни «Ха- Шомер» був змушений піти в підпілля, а його керівники були депортовані турецької адміністрації в Анатолію.

Випадкова вікі