FANDOM

Ф-1 — радянська/російська ручна осколкова оборонна граната.

Історія Редагувати

Для заміни ненадійної гранати РГ-33 в 1939 році радянське командування оголосило конкурс на розробку нової гранати, більш потужної і безпечною в застосуванні. Одним з результатів цього конкурсу стала поява Ф-1. Ця компактна і дуже ефективна ручна граната випускалася мільйонами штук і в даний час перебуває на озброєнні багатьох країн світу.

Бойове використання Редагувати

Перший випадок використання Ф-1 відбувся під час Радянсько-фінської війни. Нова граната показала себе надзвичайно ефективною зброєю, особливо при зачистці дотів. Надзвичайно великий радіус розльоту осколків (близько 200 метрів) дозволяв вельми ефективно знищувати неукриту живу силу противника (сніг не був перепоною). В ході Великої Вітчизняної війни вона також була досить популярною зброєю.

Війни і конфлікти другої половини XX століття відкрили новий спосіб використання ручних гранат - в якості розтяжок і мін-пасток. Величезна забійна сила Ф-1 зробила цю гранату найпопулярнішою в таких випадках. За деякими даними, більше 70% загиблих у В'єтнамі американських солдатів загинуло саме від мін-пасток з гранатами Ф-1.

Конструкція Редагувати

Ф-1 складається з запалу, оболонки і заряду вибухової речовини, в ролі якого виступає 60 грамів тротилу. Оболонка — суцільнометалева, зі сталистого чавуну, має характерну для оборонних гранат насічку. Запал - УЗРГ. При витяганні чеки і вивільненні запобіжної скоби він дає затримку на 4 секунди.

Випадкова вікі