FANDOM

Стід Боннет (англ. Stede Bonnet) — англійський пірат.

БіографіяРедагувати

Ранні рокиРедагувати

Стід Боннет народився 1688 році в Бріджтауні (Барбадос), а хрещений 29 липня. Його батьки Едвард і Сара Боннет були власниками великих земельних маєтків. Після смерті батька, він успадкував його стан і став багатим землевласником. У молодості Стід брав участь у війні за іспанську спадщину в чині майора місцевого ополчення.

Ймовірно піратом Боннет став унаслідок невдалого одруження, так багато дослідників трактують його вчинок. До часу, коли він купив корабель і став грабувати судна, він був вісім років одружений і мав двох синів і дочку.

Початок піратської кар'єриРедагувати

458px-Bonnet.gif

Стід Боннет. Гравюра XVIII ст.

Влітку 1717 року Стід Боннет вийшов у море на власному кораблі "Помста", який був озброєний 10 гарматами і командою з 70 чоловік. Боннет і його команді вдалося захопити і розграбувати кілька кораблів поблизу Вірджинії, Нью-Йорка і Північної Кароліни. Спочатку Стід оголосив, що це торговий рейс, але після захоплення або пограбування декількох судів, основна мета експедиції остаточно прояснилася. Боннет крейсував уздовж берегів Північної Америки, захоплюючи або грабуючи судна. Боннет надходив як більшість піратів, брав торгові судна на переляк або на абордаж, забирав вантаж або забирав судно, висадивши команду, спалював захоплений корабель. Наприклад, захопивши в серпні 1717 два судна, з бригантини забрали весь товар і відпустили, а шлюп з вантажем рому, цукру і рабами, забрали з собою. 

З настанням осені Боннет попрямував на південь, але по дорозі його чекала зустріч з військовим іспанським кораблем. Як і в більшості інших випадків, пірат після важкого бою змушений був втекти.

Зустріч з Едвардом ТічемРедагувати

Важливим поворотом в житті Боннета була його зустріч зі знаменитим Едвардом Тічем по прізвиську «Чорна Борода». Після прибуття в Нассау пірати додали озброєння, але оскільки Боннет був слабкий від отриманих ран, отриманих в бою з іспанцем, він довірив командування Едварду Тічу з яким тут і познайомився.

Радість вдалим пограбуванням сприяла підняттю престижу Боннета серед команди. Але після того як Тіч захопив торгове судно Конкорд перейменоване в "Помсту королеви Анни", компаньйони вирішили розлучитися. Боннет думав, що здатний самостійно борознити моря і йому вистачить власних знань. Але кілька місяців проведених окремо від Тіча, показали, що власних знань зовсім недостатньо. Стід намагався наздогнати 400-тонний корабель, але знань не вистачило і пірати його проґавили.

Несподівано, Боннет зустрів Тіча, і без довгих умовлянь перебрався до нього на судно, а командувати судном Стіда призначили помічника Тіча - Річадса.

Продовження піратської діяльністьРедагувати

789px-Kate Bonnet - The Romance of a Pirate's Daughter - Kate and her Father in the Warehouse.jpg

Боннет зі своєї дочкою Кейт.

Коли корабель Чорної Бороди зазнав аварії поблизу острова Топсель, майор вирішив підкоритися умовам королівського указу про помилування; він знову взяв на себе командування своїм шлюпом і прибув в Баттаун в Північній Кароліні, де оголосив про свою готовність виконувати волю короля, за що і був помилуваний.

Коли вибухнула війна між конфедератами Троїстого союзу та Іспанією, Боннет намірився домогтися дозволу головнокомандувача атакувати іспанців. З цією метою він покинув Північну Кароліну і взяв курс на острів Сент-Томас. Коли він знову опинився на острові Топсель, то виявив, що Тіч і його загін вже попливли звідси на невеликому кораблі і відвезли з собою всі гроші, зброю та інші речі, а також висадили тут сімнадцять винних людей зі свого екіпажу. Боннет взяв бідолах до себе на борт.

Від людей, яких покинув Тіч Боннет дізнався, що капітан Тіч з вісімнадцятьма або двадцятьма людьми знаходиться на острові Окракок. Бажаючи помститися Тічу за ряд нанесених йому образ, Боннет вирішив спочатку плисти до місця притулку капітана, але упустив його; після безрезультатного крейсування протягом чотирьох днів у районі Окракок він узяв курс на Вірджинію.

Під новим ім'ям Томаса майор знову зайнявся піратством, захоплюючи і грабуючи зустрічні кораблі.

Унаслідок неодноразових звісток про захоплення кораблів якимсь піратом, Рада Південної Кароліни направила полковника Вільяма Ретта з двома шлюпами до місця перебування пірата, щоб атакувати його кораблі. Після кровопролитної битви полковник Ретт прибув у Чарлстон 3 жовтня 1718 року з бранцями на борту. Боннет був узятий під варту.

Останні роки життя та смертьРедагувати

Stede.jpg

Смерть Стіда Боннета. Гравюра з книги «Істория піратів» Даніеля Дефо, видання 1725 року.

Через деякий час Боннет з одним зі своїх подільників втік з в'язниці. Губернатор відправив кілька озброєних барків на пошуки втікачів, а також опублікував відозву, обіцяючи винагороду в 700 фунтів стерлінгів тому, хто зможе зловити його. Боннет був знайдений на острові Суіллівантс, здався і був перепроваджений на наступний день в Чарлстон, де за наказом губернатора його помістили під варту в очікуванні судового процесу над ним.

28 жовтня 1718 року відкрився процес. Перед судом постали Стід Боннет і ще тридцять піратів; майже всі вони були оголошені винними і засуджені до смерті. 10 грудня 1718 року Стід Боннет був повішений в Уайт Пойнті.

В комп'ютерних іграхРедагувати

AC4 Stede Bonnet render.png

Стід Боннет в Assassin's Creed IV: Vlack Flag.

Стід Боннет присутній в грі Assassin's Creed IV: Black Flag. Тут він постає в образі простодушного і невпевненого торговця, пізніше вирішив стати на шлях піратства.

ДжерелаРедагувати

Випадкова вікі