FANDOM

Недописана стаття(варіант-2).jpg Незавершена стаття.

Це незавершена стаття. Їй не вистачає тексту, зображень та посилань.
Ви можете допомогти ВікіВоїнам, Доповнивши або виправивши статтю.

Спис — колюча або колючо-рубаюча древкова холодна зброя. Списи були метальні і важкі для ближнього бою. 

Звичайний спис складається з дерев'яного древка і металевого наконечника, форма якого може бути найрізноманітнішою.

Символізація списаРедагувати

Спис — символ войовничості, агресивної активності (у скандинавській міфології Одін, кинувши спис у напрямку війська противників, поклав початок першій війні між богами), а також фалічний символ. Останнє значення може бути проілюстровано ведійським космогонічним міфом про пахтаньєм молочного океану списом або орфічною розповіддю про світове яйце, яке розбивається списом. Угаритське божество грози і родючості Баал зображується з блискавкою-списом, що вражає землю (ще один образ еротичного єднання двох початків). Емблемою перемоги служить спис Індри — індуїстського бога війни. У Китаї спис є атрибутом багатьох другорядних богів. Спис — один із символів світової вісі. В християнстві спис — один із символів страстей Христових, а також несправедливого суду та розп'яття, атрибут воїна Лонгіна.

Протипіхотні списиРедагувати

Greek armour spear tip.jpg
Особливістю тактики македонської, а потім елліністичної фаланги було диференціювання зброї по рядах. Перші два її ряди складалися з важкоозброєних щитоносців з одноручний списами. Починаючи ж з третього ряду воїни несли саріссамі — надзвичайно довгі списи з масивною противагою; відповідно таких воїнів називали саріссофори. Саріссамі видовжувалися з кожним поруч і доходили до 670 см, а вага їх при цьому (незважаючи на крихітний наконечник) могла перевищувати 6 кг. 

Ударів своєю зброєю саріссофор не завдавав. Навіть якщо б управління саріссою і було здійсненно фізично, то він у кожному разі не міг бачити ворога. Саріссофор виявляв противника дотиком, - тикав списом, поки він не впиралася в щось тверде, після чого починав напирати, передаючи таким чином тиск на ворожі щити не шляхом підштовхування вперед своїх товаришів з передніх рядів. Такий метод боротьби не тільки дозволяв напирати на ворога найбільш ефективним і економним шляхом, а й давав можливість бійцям двох перших рядів не штовхатися щитами, а наносити прицільні удари списами.

Випадкова вікі