FANDOM

Скутати — важка піхота в армії Візантійської імперії. Скутати становили ядро ​​візантійської піхоти і були основним родом військ імперії.

У таксіархію, головну тактичну одиницю візантійської піхоти чисельністю 1000 чоловік, входило 500 скутатів. На полі бою скутати перебували в центрі перших двох головних ліній бойового порядку. Побудова скутатів досягала 16 осіб у глибину, а основною тактикою буа наступ, що вироблявся як монолітною фалангою, так і мобільними рухливими загонами. Як і вся візантійська піхота, скутати складалися з підданих імперії.

Уніформа та озброєнняРедагувати

На воїнах були одягнені типові пластинчасті клібаніони довжиною до стегна. Його надягали як жакет або як пончо і пристібали пряжками з боків. Шолом прямої конструкції, з укріпленими смугами, що йдуть від країв до голови. Залізне кільце нагорі шолома призначене для прикріплення прикраси у вигляді чубка. Такі прикраси-чубчики рідко можна побачити на малюнках того часу, хоча в рукописах є згадки про них.

Обладунки та озброєння, що описуються в різних військових довідниках і інструкціях тієї епохи, швидше представляли ідеал, ніж норму, з якою рядовий солдат стикався під час щоденної служби. Цілком імовірно, що зразком для опису звичайного воїна служили константинопольські вартові полки.

Тіло скутата захищала кольчуга або клібаніон із залізних або рогових пластин, але такі обладунки були лише у воїнів першого і другого ряду (скутати зазвичай шикувалися в 8 або 16 рядів). Шкіряні ремені на грудях воїна і на плечах, в довідниках не згадуються, але їх зображення присутнє на численних малюнках того часу. Їх носили переважно піхотинці, але часто їх можна було бачити і у кінних воїнів. У комплект обладунків входили також поножі і шкіряні рукавиці.

Основною зброєю скутатів був контаріон з легкого дерева 3,6-4,2 метра завдовжки. На кінці у нього було лезо з поглибленням не менше 45 см в довжину. У деяких замість довгих списів були важкі дротики менаулія. Вони виготовлялися з дерева, що не піддається розщепленню, як дуб. Крім цієї зброї, у скутатів був меч парамеріон або тзикуріон.

Галерея Редагувати

Джерела Редагувати

Випадкова вікі