FANDOM

Семюель Белламі або Чорний Сем Белламі (англ. Samuel Bellamy) — один з найзнаменитіших піратів періоду золотого віку піратства.

БіографіяРедагувати

Семюель Белламі народився в 1689 році в сім'ї Стівена і Елізабет Белламі і був наймолодшим з їх шести дітей. Белламі в ту пору проживали в містечку під назвою Хіттізлі, в графстві Девоншир (Великобританія). Його матір Елізабет померла, народжуючи Семюеля на світ. Вона була похована 23 лютого 1689 року. В Плімуті він вивчав основи морського ремесла. У віці 18 років уже був досвідченим мореплавцем. Через деякий час він прибув до Америки в Кейп-Код. Там він зустрів і полюбив Марію Халлет. Їх любов була настільки сильною, що Белламі був готовий відмовитися від морських подорожей, але планам їхнього одруження заважала відсутність коштів. Спеціально для цієї мети Семюель відправився до Флориди, де, за чутками, затонув іспанський галеон з вантажем золотих монет. Однак, як згодом виявилося, ці чутки не підтвердилися.

Вирішивши почекати з весіллям, він приєднується до піратів під командуванням Бенджаміна Хорніголда, що промишляв в Карибському морі, який нападав виключно на іспанців. Сем швидко завоював довіру розбійників, його думка в спірних питаннях вважалася дуже авторитетною серед піратів. Про це свідчить такий факт: одного разу Белламі оскаржив наказ капітана про ненапад на корабель, що з'явився на горизонті, так як хотів він грабувати всі зустрічні судна. Хорніголд в люті був готовий застрелити сміливця, але за нього заступилася вся інша команда. У підсумку загальним голосуванням було вирішено розпочати атаку.

Вже через рік після приєднання до піратів "Чорний Сем" прийняв командування на себе. В той момент йому не було ще й тридцяти років. Він був не таким жорстоким, як інші пірати його часу, і дозволив мирно піти Хорніголду, виділивши йому невелике судно.

Белламі мав свою мережу шпигунів і контрабандистів і вистежував добре озброєний і швидкохідний, що розвивав швидкість до 13 вузлів, фрегат Вайда, побудований в 1715 році спеціально для работоргівлі.

У 1717 році Вайда прибула на Карибські острови з вантажем африканських рабів. У березні 1717 року під час плавання з острова Ямайка в Англію вона був захоплена зграєю Чорного Сема. Великодушний Белламі віддав свій корабель торговцям, а сам перебрався на "Вайду" і зробив її своїм флагманом. Штурманом корабля був призначений Джон Джуліан.

На судні знаходилися незліченні скарби, одні з найчисельніших за всю історію піратства. У сучасному еквіваленті їх вартість становила від 6 до 8 мільйонів доларів. Вантажопідйомність "Вайди" дозволяла вмістити до 4,5 тонн дорогоцінного вантажу. Кількість знарядь було доведено до 26 або 28, а за іншими даними до 50. Такий корабель міг витримати будь-який напад.

Чорний Сем промишляв від берегів Карибського моря до Флориди. Незабаром він повернув на північ до своєї коханої Марії Халлет. Однак в районі півострова Кейп-Код Белламі потрапив в шторм. Його корабель понесло до берега і, налетівши на мілину, він перекинувся і затонув. В результаті катастрофи з 146 людей вижили тільки двоє. Капітан судна теж загинув. Таким чином, його кар'єра тривала всього лише рік.

Цікаві фактиРедагувати

  • У команді Белламі на рівні з білими служили негри, що було неймовірним в епоху рабства.
  • У команді Белламі служив юний Джон Кінг — наймолодший пірат в історії. Йому було менше 11 років, він займався тим, що підносив порох.

ДжерелаРедагувати

Випадкова вікі