FANDOM

Сагіттарії - тип гладіаторів в Стародавньому Римі.

ОписРедагувати

Як випливає з назви (sagittarius - "лучник", "стрілець"), сагіттаріі були лучниками. На іконографічних пам'ятках вони зазвичай зображені зі складно складовими луками, в конічних шоломах і лускатих обладунках. Один з небагатьох типів гладіаторів здатних вести бій на далекі дистанції. Мабуть, під час виступу сагіттарії в амфітеатрі приймали якісь спеціальні заходи безпеки, так як досить значний радіус дії їх луків (150 - 200 м) міг привести до травм глядачів.

ОбмундируванняРедагувати

Письмові свідчення про сагіттаріїв вкрай фрагментарні і не дають чіткої картини їх екіпіровки. Основною зброєю у сагіттаріїв був лук. На жаль, ніде точно не вказується з чого точно були зроблені ці луки, і в такому випадку вважається що вони робилися з тієї ж деревини і тими ж методами, що і бойові луки для армії. Про їх доспіхи так само мало відомі, і судити про них можна тільки з іконографічних записів. Шолом у сагіттаріїв називався Хагенау, так само можливо вони носили вайзенау-ніймеген. Ці шоломи використовувалися в Римській армії, приблизно 50 р. до н. е.-170 р. н. е. Після того, як сагіттарії випускав весь свій боєзапас, йому доводилося битися в ближньому бою, для чого у нього був лише невеликий кинджал, з цим сагіттарій намагався перемогти противника до настання ближнього бою. Так само в різних джерелах вказується наявність зменшеної версії щита пармули, але в інших зустрічається і версія де щита немає.

БитвиРедагувати

2013-10-12 215549.jpg

Рельєф із зображенням сагіттаріїа. Музей Бардіні, Флоренція.

Передбачається, що сагіттарії, як і велити, билися тільки в масових боях, про що свідчать іконографічні джерела. Противниками саггітаріїв могли бути велити, мурміллони та інші типи гладіатори.

ГалереяРедагувати

Див. такожРедагувати

АндабатиБестіаріїВелитиВенаториДимахериГопломахиЛаквеаріїМурміллониПегніаріїПровокаториРетіаріїСагіттаріїСамнітиСекуториСкісориФракійціЕквітиЕседарії

Випадкова вікі