FANDOM

СШ-36
СШ-36.jpg
Виробник: Радянські розробники
Тип захисту: Голова
Матеріал: Сталь
Вага: 0,8 кг.
Час використання: 1936 - 1939 рр.
Батьківщина: Росія.png Росія (СРСР)
Область використання: Росія.png Росія (СРСР)
Користувачі: Червона армія
Різновиди: СШ-39
СШ-36 — сталевий шолом зразка 1936 року, що складався на оснащенні ЗС СРСР.

Засіб індивідуального захисту військовослужбовців РСЧА, широко використовувався в Збройних Силах Радянського Союзу під час боїв на Хасані і Халхін-Голі, в Польському поході РСЧА, у Зимовій війні і в початковий період Великої Вітчизняної війни.

Військовий жаргон - "Халхінголка".

Носився як і всі інші шоломи з підшоломником.

ІсторіяРедагувати

У 1920-1930-х роках в РККА використовувалися шоломи типу "Каска Адріана", яка з'явилися ще у Російській армії в 1916 році, а також шоломи типу М17 - у відносно невеликих кількостях. Розроблений в 1929 році шолом М29, а також М30 - 1930 року, так і не пішли у виробництво. Однак Червона армія вкрай потребувалася в більш сучасному шоломі і тому в середині 1930-х років почалася його розробка. У 1935 році на Ленінградському металургійному заводі почалося виробництво шолома нового зразка, розробленого конструктором - Шварцем, і прийнятого армією в 1936 році і отримав позначення СШ-36. Новий шолом отримав оригінальну напівсферичну форму з видатним вперед козирком і бічними полями-скатами. Його силует був схожий на німецький сталевий шолом.

SH--36-14-800x800.jpg
Бойове хрещення СШ-36 отримав в Іспанії під час громадянської війни, куди його поставляли республіканцям і інтербригадам. Надалі він активно застосовувався Червоною Армією в боях на Хасані і Халхін-Голі, де і отримав прізвисько "Халхінголка", а також у Зимовій війні і в Польському поході в 1939 році. СШ-36 став першим шоломом, розробленим і запущеним в масове виробництво в СРСР. Проте в ході його застосування було виявлено значну кількість недоліків. Так широкі поля створювали ефект "вітрила" і утруднювали пересування солдата, а великий козирок зменшував огляд. Саме з цих та інших причин в 1939 році почалася робота над наступним шоломом, який надалі отримав найменування СШ-39, далі СШ-40. Починаючи з 1940 року в РККА почалася поступова заміна СШ-36 на шоломи нової моделі, однак Велика Вітчизняна війна відсунула цю заміну, через що СШ-36 застосовувався упереміш з СШ-40 радянськими солдатами приблизно до 1942 року.

ТипиРедагувати

СШ-36 був по формі - круглий, овальний і витягнутий і мав три розміри за величиною, в кожній формі:

  • великий
  • середній
  • малий

Випадкова вікі