FANDOM

Русько-візантійська війна (830-ті) — набіг русів на місто Амастріду, єдина згадка якого міститься в «Житії Святого Георгія Амастрідського». Дата набігу в "Житії" не зазначена і оцінюється виходячи з опису дій русів.

Хід війниРедагувати

Напад на АмастрідуРедагувати

Руси здійснили несподіваний напад на місто Амастріду, який знаходиться в області Пафлагонія у Візантійській імперії. Георгій Амастрідський описує вторгнення, як «набіг варварів, чиїй кровожерливості немає межі». Описано повне розграбування міста і те, що місцеві жителі просто не були готові чинити опір.

Згідно з тим же «Житієм», у церкві Амастріди руси спробували розкрити труну святого Георгія в пошуках скарбів, але цього їм не вдалося зробити. Святий описує, що ватажок русів став свідком «дива» - коли у воїнів, які спробували відкрити труну, віднялися руки, то один старець порадив їм вшанувати християнського Бога. Коли вони, від переляку, прочитали молитву, руки знову знайшли рухливість. Ватажок русів дізнався про справжню силу християнського чуда, і повернув своє військо назад.

Остання частина оповідання могла бути придумана автором «Житія», щоб прикрасити розповідь, достеменно це невідомо.

Мирний договірРедагувати

Подальше листування візантійського імператора Феофіла з французьким королем Людовіком Благочестивим, расказує про те, що Візантія була готова будь-яким шляхом піти на мир з «росами». Невідомо, був договір підписаний, чи ні, але нападів на Візантію в наступні роки не було.

Випадкова вікі