FANDOM

Рок Бразилець (ісп. Roche Brasiliano справжнє ім'я Герріт Геррітзон) — один з найвідоміших піратів на Тортузі в середині XVII століття.

БіографіяРедагувати

Він народився в голландському місті Гронінгені, звідки сім'я його батька, купця, переїхала в Голландську Бразилію, де Рок жив до 1641 року, поки Португалія знову не відновила контроль над колонією. Там Рок вивчив ще й португальську мову і прислівники місцевих індіанців, які знав, як свою рідну голландську. Коли португальський флот відбив у Сполучених Провінцій Нідерландів бразильські землі, Рок, чиї батьки були вбиті, був серед тих, що вижили, вирушив у французькі колонії на Малих Антилах. Це було близько 1654 року. Рок також легко вивчив французьку, як до цього португальську та індіанську, також легко, як згодом вивчить англійську та іспанську. Пізніше він з'являється на Тортузі.

Рок Бразилець досконало опанував ремесло флібустьєра - він поєднував у собі хоробрість воїна і майстерність керманича, однаково добре володів усіма видами зброї, в тому числі і індіанським луком. Як і більшість інших піратів, він був розбещений і лютий; розповідають, що не раз у п'яному гніві він йшов по вулиці, рубаючи кожного зустрічного своєю шаблею, яку завжди носив оголеною.

Після захоплення англійцями Ямайки в 1655 році, Рок переселився туди, де служив на кількох кораблях. До 1660 він згадується в числі команди фрегата "Griffin", яким командував його співвітчизник капітан Адріан ван Дімен. Це судно було частиною ямайського флоту, яке під начальством Крістофера Мінгса розграбувало міста Сантьяго-де-Куба і Сан-Франциско-де-Кампече. Потім «Griffin» відокремився від флоту і продовжив нападу на іспанців самостійно, і тільки в 1664 році вирішив повернутися на Ямайку. Однак більшість команди відмовилося повертатися в Порт-Ройял. Вони пересіли з «Griffin» на невелике судно, захоплене у іспанців, і пішли на ній до узбережжя Нової Іспанії. А капітан Едріан Суорт пішов своїм курсом. Бразилець був обраний новим капітаном. Трохи освоївшись, Рок захопив іспанське судно біля берегів Нової Іспанії, на якому було знайдено велику кількість грошей. У лютому 1665 року губернатор Ямайки Томас Модіфорд змінив свою політику по відношенню до флібустьєрів. Тоді Рок знову з'явився в Порт-Ройялі на 16-гарматному кораблі «Civilian», а в квітні приєднався до флоту заступника губернатора Ямайки полковника Едварда Моргана. Флот збирався біля острова Пінос, від якого вийшов у море в травні. Наприкінці липня він напав на голландський острів Сінт-Естатіус. Найімовірніше Рок взяв участь в цій експедиції проти своїх співвітчизників разом з полковником Морганом.

Подальше життя Рока Бразильця сповнена неймовірних подвигів і битв скоєних на морі. Піднімаючись все вище по сходах слави, Рок різко зникає з горизонту, і більше ні хто і ніколи не чув про нього. Швидше за все він розділив долю багатьох піратів того часу і останки його покояться десь на морському дні. Рок Бразилець отримав таке ім'я тому, що провів багато часу в Бразилії. Кажуть що він зарив скарби на острові Ісла-де-Пінос вартістю в 100 000 песет.

ДжерелаРедагувати

Випадкова вікі