FANDOM

Родельерос (ісп. щитоносцями) — іспанські мечники епохи Відродження. Були забезпечені прямими мечами або шпагами, а також різними круглими щитами (рідше баклер). Використовувалися для прикриття ладу (терції), створення передніх лінії щитів, а також для боротьби з ворожими пікінерами. Гарні в фехтуванні та індивідуальних сутичках.

Іноді називаються "Espadachines" (фехтувальники) або "Sword and Buckler Men" (Воїни з мечами та щитами). В однині слово родельерос звучить як роделеро.

ІсторіяРедагувати

Спочатку воїни з мечами та щитами замислювалися італійцями, як спроба відродити легіонерів і їх лад. Родельерос були створені іспанцями і використовувалися з великою ефективністю в італійських війнах 1510-х і 1520 -х років. У битві при Равенні раптова атака іспанських мечників, на які не встигли построїтися пікінерів виявилася смертельною для противника, але коли родельєри опинялися перед монолітним ладом, як наприклад в битві при Семінарі, то вони понесли великі втрати. Їх роль у ній була порівнянна з тією, що виконували швейцарські алебарди і доппельсолднери, для прориву ворожого копейного ладу. Також, їх висока швидкість і маневреність дозволяла оперативно закривати проломи у власних рядах.

Пізніше робилися спроби відродження подібних піхотинців, наприклад Моріцем Оранським, озброївши своє військо мечами і баклерами. Так само під час Тридцятилітньої війни, деякі військові теоретики пропонували ставити перед пікінерами мечників з металевими щитами для того щоб захистити їх від розстрілу ворожими мушкетерами, але враховуючи якої ваги мали бути щити, щоб зупинити мушкетну кулю, подібна ідея здається сумнівною.

Родельєри в армії конкістадорівРедагувати

Велику роль родельєрос зіграли в завоюванні "Нового світу" конкістадорами. Зокрема більшість воїнів Ернана Кортеса в експедиції 1520 були саме мечниками, близько 1000 з 1300 чоловік. І в 1521 році він мав 700 роделерос, і тільки 118 аркебузирів і арбалетників. Берналь Діас, автор записок про завоювання ацтеків Кортесом, служив як роделеро під його початком.

Zp117szjb2.jpg

Роделеро проти воїна-орла.

У відмінності від вершників, аркебузирів і арбалетників роделеро були не настільки вимогливі до припасів і спорядження. Вони добре билися і на кораблях, і в джунглях, і в міських умовах, а ті, хто був озброєний великими сталевими щитами, непогано тримали лад, прикриваючи стрільців. Найбільш ефективними засобами проти них були кавалерія і мушкетні залпи, але ні того, ні іншого у ацтеків як ми знаємо не було.

ГалереяРедагувати

ВідеоРедагувати

Випадкова вікі