FANDOM

Легіон — основна організаційна одиниця в армії Стародавнього Риму. Легіон складався з 5 тис. (у більш пізні періоди 4320) піхотинців і кількох сотень вершників. Кожен легіон мав свій номер і назву. За збереженим письмовими джерелами ідентифіковано приблизно 50 різних легіонів, хоча вважається, що їх число в кожний історичний період не перевищувало двадцяти восьми, але при необхідності воно могло бути збільшено. На чолі легіону в період Республіки стояв військовий трибун, в період Імперії - легат.

Склад легіонуРедагувати

В епоху Республіки до складу легіону входили такі підрозділи:

  • Кавалерія (вершники). Важка кавалерія спочатку являла собою найпрестижніший рід військ, де забезпечена римська молодь могла продемонструвати свою доблесть і вміння, закладаючи тим самим основи своєї майбутньої політичної кар'єри. Кавалерист сам купував озброєння та спорядження - круглий щит, шолом, обладунки, меч і спис. Легіон налічував приблизно 300 кавалеристів, розбитих на підрозділи по 30 чоловік під командою декуріона. Крім важкої кавалерії, малася також легка кавалерія, яка набиралася з бідних громадян і молодих багатих громадян, що не підходили за віком у гастати або вершники.
  • Легка піхота (велити ). Велити, озброєні дротиками й мечами, не мали чітко визначеного місця і призначення в бойовому порядку. Їх використовували там, де в цьому існувала необхідність.
  • Важка піхота. Основна бойова одиниця легіону. Вона складалася з громадян - легіонерів, які могли дозволити собі придбати спорядження, куди входили бронзовий шолом, щит, обладунки та короткий спис - дротик Пілум (pilum). Улюблена зброя - гладіус (короткий меч). Важка піхота поділялась відповідно з бойовим досвідом легіонерів (до реформ Гая Марія, який скасував поділ піхоти на класи і перетворив легіони в професійну армію) на три лінії бойового порядку:
  • Гастати (hastatus) - найбільш молоді - 1 ряд
  • Принципи (princeps) - воїни у розквіті сил ( 25-35 років) - 2 ряд
  • Тріарії (triarius) - ветерани - в останньому ряду; в бою їх задіяли лише в самих відчайдушних і складних ситуаціях .

Кожна з трьох ліній ділилася на тактичні підрозділи - маніпули по 60-120 воїнів, що складали 2 центурії під командою старшого з двох сотників (центуріона II рангу). Номінально центурія складалася з 100 воїнів, але насправді вона могла налічувати до 60 осіб, особливо в маніпула тріаріїв.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі