FANDOM

Піка косиньєрів — основна зброя Польських і Литовських косиньєрів

Косиньєри були створені через брак вогнепальної зброї, тому не дивно, що їх основною зброєю була саме піка. Крім піки у косиньєрів була широко поширена і бойова коса, від якої вони, власне, й отримали свою назву. 

Для виготовлення пік повстанські армії користувалася посібником "Наука про пристосування кіс і пік для захисту...", яке було видано у Варшаві в 1830 році під час другого повстання. У цьому посібнику описувалося, які розміри повинна була мати статутна піхотна піка. Так, зокрема, довжина навершя піки повинна бути 12 дюймів (30 см), де 7 дюймів (18 см) — довжина леза. Ширина леза встановлювалася в 2,5 дюйма (6 см). Хвіст наконечника був завдовжки в 1/2 ліктя (27 см) і до древка прибивався трьома цвяхами. З протилежного кінця древка був прикріплений тильником, довгою і товщиною як хвіст леза. 

3-D моделювання показало, що навершя косиньєрської піки важило 2,7 кг, всі сталеві частини разом - 5,2 кг, древко - близько 2,1 кг. Загальна вага піки була близько 7,3 кг. Для порівняння: російський піхотний штуцер моделі 1854 з багнетом важив 4,7 кг, Уланська російська піка моделі 1862 важила 3,1 кг, козацька піка моделі 1839 важила 2,3 кг.

ГалереяРедагувати

Див. такожРедагувати

Випадкова вікі