FANDOM

Пилип Панассович Хмара — військовий діяч часів УНР, отаман Чорного лісу.

БіографіяРедагувати

Хмара Філіп Панассовіч народився в 1891 році в селищі Цвітне, Чигиринського повіту Херсонської губернії. Ріс сиротою, утримуючи менших братів і сестер. У часи Першої світової війни - кіннотник, повний кавалер чотирьох Георгіївських хрестів, унтер- офіцер.

У 1918 році на батьківщині створив загін самооборони, який швидко переріс у полк. На осінь 1920 Чорноліський полк Хмари налічував вже до трьох тисяч козаків і старшин.

Отаман мав печатку з гербом УНР і свою «валюту». Збройне формування Чорноліського отамана контролювало не тільки населені пункти Чигиринщин , а й Олександрійський повіт, і «гуляло» в далекому Звенигородському.

3 вересня 1920 р., спільно зі Степовий дивізією Костя Пестушко, на чолі тисячі гайдамаків вибив з Олександрії регулярні частини Червоної армії. У січні 1921 р. в Кольоровому на з'їзді отаманів Чигиринщини був призначений командиром 2-го Холодноярського кінного полку.

У серпні 1921 року під тиском більшовиків залишив д. Кольоровий і вирушив зі своїм загоном в ліси. Був зарізаний в битві з підрозділами ЧК.

Випадкова вікі