FANDOM

Пельтасти (давньогрец. πελταστής) — різновид легкої піхоти в Стародавній Греції, часто використовувалися як застрільники, метали дротики. Отримали найменування за назвою щита — Пелта; в битвах, як правило, грали допоміжну роль, але відомі випадки, коли при чисельній перевазі розбивали фалангу, позбавлену прикриття з кінноти і легкої піхоти.

ОписРедагувати

Озброєння пельтастів складалося з декількох дротиків, часто з «метальними ременями», які дозволяли збільшити плече програми сили при метанні. Як основний засіб захисту пельтасти використовували плетений щит у формі півмісяця, який називався Пелт. Згідно з Арістотелем, Пелт — це щит без обода, покритий козячою або овечою шкурою. Цей тип щита має затиск для руки в центрі і ремінець для шкарпетки. Також Пелт з'являється в мистецтві скіфів.

ІсторіяРедагувати

Стиль бою, який використовувався пельтастами, з'явився у Фракії, а перші пельтасти рекрутувалися з грецьких міст на фракійському узбережжі. Це доводиться тим, що на покритих малюнками вазах та інших зображеннях вони носять фракійських одяг, що включає в себе особливу фригійських шапку. Проте пізніше пельтасти почали з'являтися по всій Греції.

Поступово пельтасти набули більшого значення у військовому мистецтві греків, особливо під час Пелопоннеської війни. У складі грецьких найманих військ в Битві при Кунаксе були пельтасти. Вони описані Ксенофонтом у бою проти перської кавалерії, в якому у них не було дротиків, так як вони билися мечами. Пельтасти стали основним типом найманих грецьких військ в IV столітті до нашої ери. Їх екіпірування було дешевше, ніж традиційна екіпірування гоплітів, і була доступнішою для бідних верств суспільства. 

Олександр Великий наймав пельтастів з фракійських племен на півночі Македонії.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі