FANDOM

Пекотська війна — збройний конфлікт між пекотами і британськими колоністами, який походив на території сучасних американських штатів Коннектикуту та Массачусетсу. Війна закінчилася перемогою поселенців, близько 700 пекотів було вбито або взято в полон.

Передісторія Редагувати

Поки британське населення було нечисленним і колонії Нової Англії економічно слаборозвиненими, відносини між індіанцями і колоністами залишалися мирними. Але до початку 1630-х років становище стало змінюватися. У міру збільшення чисельності білого населення, жителі колоній намагалися захопити нові землі. Після 1630 року в Плімутськой колонії виникло близько дванадцяти міст і невеликих селищ, в яких оселялися знову прибували англійські пуритани.

Колонія Массачусетської затоки також займала нові землі в районі річки Коннектикут. На цю територію претендували голландські поселенці. Крім того, посилилися розбіжності між самими індіанськими племенами.

Джон Стоун, англійський работорговець і контрабандист, а також ще сім членів його команди, були вбиті західними ніантіками поблизу гирла річки Коннектикут. Західні ніантіки були союзниками пекотів. Колоніальна влада зажадала від Сассакуса видати вбивць, але він не став цього робити. 20 липня 1636 року на Блок-Айленді індіанцями був убитий Джон Олдем, шановний торговець. Вбивство було скоєно наррагансеттами і їх союзниками, східними ніантіками, для того, щоб запобігти розвитку торгівлі між пекотами та англійськими колоністами. Дізнавшись про це, керівники пуританських колоній стали ставитися до наррагансеттів з підозрою. Однак вожді останніх зуміли переконати колоніальну владу в тому, що злочинці, що учинили вбивство, зникли серед пекотів.

Хід війни Редагувати

B9E3ScEnqkk.jpg

Збори стривожених колоністів в Коннектикуті під час Пекотської війни.

У серпні 1636 року губернатор Колонії Массачусетського затоки Генрі Вейн наказав Джону Ендекоту помститися індіанцям за вбивство Олдема. Загін Ендекота, який складався приблизно з 90 осіб, атакував індіанське село. Більшість ніантіків бігли, серед нападників лише двоє отримали поранення. Англійці спалили село, захопивши з собою всі припаси, які індіанці заготовили на зиму. Після цього люди Ендекота прибули у форт Сейбрук. Частина жителів форту приєдналася до загону, і вони попрямували до найближчого села пекотів. Ендекот напав на пекотів і спалив їхні житла, після чого повернувся додому.
Gqc5Q R2B4A.jpg

Воїн пекотів.

Пекоти вирішили помститися поселенцям і стали здійснювати рейди на їх території, до них приєдналися західні ніантікі. Решта племен цього регіону зберегли нейтралітет, а мохегани і наррагансетти встали на сторону англійців. Пекоти обложили форт Сейбрук. Жителі форту, які відважилися покинути його, були вбиті. Навесні 1637 року пекоти стали здійснювати набіги на жителів Коннектикуту. Близько 30 білих людей були вбиті. У травні того ж року лідери міст, розташованих в районі річки Коннектикут, організували загін міліції, який очолив Джон Мейсон. До загону приєдналися близько 90 воїнів мохеганів, а в форті Сейбрук ще 20 осіб під керівництвом Джона Андерхілла.

Мейсон і Андерхілл вирішили напасти на головне поселення пекотів, але їм не вдалося його захопити. Загін відступив на схід. Вважаючи, що англійці попливли в Бостон, вождь пекотів Сассакус вирішив здійснити кілька рейдів на англійські поселення.

Fd1YgSbnlQQ.jpg

Джон Мейсон залучає до своєї армії інші індіанські племена.

Джон Мейсон відвідав наррагансетів і залучив на свою сторону кілька сотень воїнів. Деякі східні ніантікі також приєдналися до його загону. 26 травня 1637 року військо Мейсона напало на село пекотів. Більшість воїнів пішли з Сассакусом і населення села складалося в основному з жінок, дітей і літніх чоловіків. Колоністи безжально перебили більшу частину пекотів, лише небагатьом вдалося врятуватися. Після цієї бійні індіанці, союзні англійцям, повернулися додому, так як були здивовані безжальними і жорстокими діями ополченців. Мейсон, вважаючи, що його місія завершена повернувся додому.
-rFTVNnfcVc.jpg

Напад колоністів на село пекотів.

Знищення головного поселення деморалізувало пекотів. Вони були змушені покинути свою територію і переміщатися невеликими групами, щоб шукати притулок в інших алгонкінів. Мохегани і наррагансетти продовжили війну проти них. Сассакус очолив найбільшу групу пекотів і попрямував на захід, у бік голландських поселень. Проживаючі на Лонг-Айленді метоакі відмовили в допомозі людям Сассакуса.

У середині червня Джон Мейсон із загоном, що складався з 160 англійських колоністів і 40 воїнів-мохеганів, виступив з форту Сейбрук. Вони виявили пекотів в районі сучасного міста Фейрфілд, Коннектикут. У битві Сассакус зміг вирватися і піти з частиною воїнів. Близько 180 пекотів були вбиті або захоплені в полон. Сассакус втік до мохоків, сподіваючись знайти у них захист, але ірокези вбили Сассакуса. Вони обезголовили його тіло і відправили його голову в Хартфорд, як підтвердження дружби з англійськими колоністами.

Підсумок Редагувати

GQQQKKgiIHY.jpg

Мапа-схема пекотської війни.

В результаті війни, пекоти були майже винищені і перестали відігравати важливу роль в Новій Англії. Перед війною населення племені становило 3-4 тисячі чоловік, що населяли 8-10 сіл, а після війни в живих залишилося менше половини. Частина з них була продана в рабство і заслана в Вест-Індію, лише деяким вдалося вижити і залишитися на рідній території.

Пекотськая війна, незважаючи на те, що вона закінчилася перемогою англійців, зробила життя колоністів небезпечною. Поселенці Нової Англії вирішили створити союз колоній, щоб краще протистояти загрозі нападів з боку індіанців. Після переговорів, які тривали кілька років, лідери британських колоністів Нової Англії зустрілися в Бостоні в 1643 році і утворили союз, який став відомий як Конфедерація Нової Англії.

Галерея Редагувати

Джерела Редагувати

Випадкова вікі