FANDOM

Новіков Олександр Олександрович — радянський воєначальник, головний маршал авіації. Двічі Герой Радянського Союзу.

Початок службиРедагувати

У 1915 - 1918 рр. навчався в Хріновській учительській семінарії, після закінчення якої почав працювати вчителем в с. Пешев, поруч з рідним селом.

В армії з 1919 року. Учасник Громадянської війни.

У 1922 році закінчив курси «Постріл», в 1930 році Військову академію ім. М. В. Фрунзе. З 1933 року служив у ВПС. Учасник радянсько-фінляндської війни 1939 - 1940 рр., Начальник штабу ВПС Північно-Західного фронту. З 1940 р. командуючий ВПС Ленінградського військового округу.

Велика Вітчизняна війнаРедагувати

У Велику Вітчизняну війну командував ВПС Північного і Ленінградського фронтів.

У 1942 - 1943 рр. — Заступник Народного комісара оборони СРСР з авіації.

З травня 1943 по 1946 командувач ВВС. Як представник Ставки ВГК, координував бойові дії авіації декількох фронтів у битвах під Сталінградом і на Курській дузі, при штурмі, в Берлінській операції. У 1943 А.А. Новикову перший в СРСР було присвоєно звання «Маршал авіації», в 1944 році, також перший в країні - «Головний маршал авіації», а в квітні 1945 р. звання Героя Радянського Союзу. У вересні 1945 р. «за успішне виконання операції в боях проти імперіалістичної Японії» йому була вручена друга Зірка Героя Радянського Союзу. 24 червня 1945 мав командувати скасованим через дощ повітряним парадом під час Параду Перемоги.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі