FANDOM

IMAG1715.jpg

Вишкіл луганських партизан

Націоналістичне підпілля Луганщини - рух опору російській окупації під час російсько-української війни на сході України, яка почалась у 2014 році. Сформований на основі місцевої організації ВО "Свобода". Цей рух, чи не єдиний централізований та розгалужений рух опору українців на території Луганської області.

Керівництво підпілляРедагувати

Відомо, що керівниками націоналістичного підпілля на Луганщині були Артем Заіка, Тарас Попов та  Андрій Лебідь на початку діяльності.

Артем Заіка.jpeg

Заіка Артем Миколайович

Заіка Артем Миколайович - з 2012 року голова Луганської обласної організації ВО "Свобода", помічник народного депутата Ігоря Швайки 2012 -2014р, Тараса Осауленка 2014 та Олександра Марченка з 2015 року; радник міністра АПК Ігоря Швайки у 2014 році. Як керівник обласної організації з початком бойових дій та окупації частини території почав організовувати роботу підпілля на Луганщині з числа "свободівців" та інших патріотів на Луганщині. Став фактичним керівником підпільної мережі. Паралельно займався волонтерською діяльністю, і 2015 році очолив ГО "Волонтерський Легіон Свободи".[1]
Тарас Попов.jpg

Попов Тарас Вікторович

Попов Тарас Вікторович - член ВО "Свобода" в м. Луганськ, з 2012 р. член луганського обласного комітету ВО "Свобода" - заступник обласного голови з загальних питань, з 2015 заступник з воєнних питань. Один з організаторів та керівників націоналістичного підпілля на Луганщині. Боєць батальйону "Айдар" з 2015 року. Помічник народного депутата Осауленка Т.В. у 2014 році, та Марченка О.О. з 2015 року.

Лебідь Андрій Іванович - помічник народного депутата Ігоря Швайки 2012-2014 рр, брав участь в організації підпільної мережі в перші тижні війни, з червня 2014 боєць батальйону "Айдар".

Відомо що у підпіллі були й польові міські/районні керівники безпосередньо в зоні окупації, але про них поки нічого не відомо.

Структура та діяльністьРедагувати

Підпільний рух на Луганщині умовно поділявся на 5 груп: "Північ" - Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Кадіївка, Алчевськ, Брянка; "Луганськ" - м. Луганськ та околиці; "Схід" - Сорокінський та Довжанський райони; "Південь" - м. Хрустальне, м. Антрацит, Лутугінський раойн; та група "Марківка". Орієнтовна кількість підпільників - 200 осіб.[2]

Підпілля на Луганщині займалось збором розвідувальних данних на окупованій території, проте відомо про декілька спецоперацій: порятунок 6 літунів збитого літака ЗСУ та порятунок волонтерської групи Гаврилюка у Сєвєродонецьку. Також за час діяльності за допомогою партизан було арештовано близько 10 високопоставлених сепаратистів та зібрано інформацію про пів тисячі бойовиків середньої та рядової ланок.

Початок діяльності Редагувати

Першою операцією луганських націоналістів в протидії російським окупантам вважається "стаханівська операція" (тепер м. Кадіївка), яка відбулася ще до активних бойових дій - в квітні 2014 року. Відомо, що причиною захоплення сепаратистами та російськими спецслужбами будівлі СБУ в Луганську було попереднє затримання лідерів терористів у Кадіївці (Стаханові) й вилучення в них 300 одиниць стрілецької автоматичної зброї. В 2015 році тодішній керівник Луганської СБУ зазначив, що "стаханівська операція" зламала плани РФ по захопленню всього південного сходу країни [3]

"Стаханівська операція" перебила плани ФСБ, що, в свою чергу, спровокувало бунти в Луганську на місяць раніше, ніж то було заплановано Кремлем [4]. Саме діяльність націоналістів в Кадіївці, які виявили знаходження в місті російських диверсантів, у співпраці з СБУ привела останніх до лідерів терористів і їх арешту. [5] Вважається, що саме це призвело до зриву задумів ФСБ по підриву всього Сходу України.

Порятунок групи ГаврилюкаРедагувати

На початку липня 2014 року герой Майдану - козак Гаврилюк з трьома волонтерами-козаками випадково потрапили в окупований Сєвєродонецьк. Місцева підпільна організації врятувала та вивезла волонтерів з окупованого міста[6]. Ця операція підпілля проводилась при зовнішній координації народних депутатів Ю. Сиротюка та С. Ханенка, а також безпосередньо керівників підпільної мережі Артема Заіки і Тараса Попова.

Випадкова вікі