FANDOM

Недописана стаття(варіант-2).jpg Незавершена стаття.

Це незавершена стаття. Їй не вистачає тексту, зображень та посилань.
Ви можете допомогти ВікіВоїнам, Доповнивши або виправивши статтю.

Меч — холодна зброя, що складається з прямого металевого клинка та руків'я. Клинки мечів симетричні. Мечі бувають рублячі (давньослов'янські і давньогерманські типи), рублячо-колючі (Меч Каролінгів, Російський меч, Спата), колючо-рублячі (гладіус, акінак, ксифос), колючі (кончар, есток). Ділення рублячо-колючої зброї на мечах і кинджалах досить умовне, найчастіше меч відрізняється більш довгим клинком (від 40 см). Маса меча коливається від 700 г (гладіус) до 6 кг (цвайхандер, фламберг). Маса одноручного рубаючого меча становила від 0,9 до 2 кг. Меч був наступально-оборонною зброєю професійного воїна. Для володіння мечем були потрібні тривалі тренування, роки практики і спеціальна фізична підготовка. Відмінною особливістю меча є його універсальність: 
  • мечем озброювалися і піші та кінні воїни, а як допоміжна зброя навіть в лучників; 
  • рубаючі удари мечем відрізняються особливою потужністю, особливо при рубці з сідла, як проти бездоспішних ратників, так і воїнів в обладунках (ефективний захист від меча забезпечували тільки панцерні елементи обладунків); 
  • мечем можна наносити як рубаючі, так і колючі удари; меч було зручно постійно мати при собі (без допомоги зброєносця) і в небезпеці швидко приготуватися до бою. 

Меч від античності до пізнього середньовіччя був настільки найголовнішим з видів зброї, що (поряд з щитом) став символом воїна і військового справи, увійшов в геральдику, афоризми і приказки, навіть в XXI столітті залишаючись впізнаваним символом і героєм фентезійної і навіть науково-фантастичної літератури. Часто до мечів помилково відносять різні види вигнутого клинкової зброї, зокрема: копеш, копіс, фалката, катана (японський меч), вікідзасі, і ряд видів прямої клинкової зброї з одностороннім заточуванням, зокрема: скрамасакс, фальшіон. Такі види зброї як шпага і рапіра теж зараховують до мечів, що не зовсім вірно. Поява перших бронзових мечів відносять до початку 2-го тисячоліття до н. е., коли з'явилася можливість виготовляти клинки більшого розміру, ніж у кинджалів. Мечі активно використовувалися до кінця XVI століття. В XVII столітті мечі в Європі були остаточно замінені на шпаги і палаші. На Русі шабля остаточно витіснила меч до кінця XIV століття.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі