FANDOM

Ліноторакс
Total war1387479129 7tzm9hc1bjit.jpg
Виробник: Давньогрецькі збройники
Тип захисту: Плечі, груди, живіт
Матеріал: Лляна тканина, метал
Час використання: Невідомо - ІІІ ст. до н. е.
Батьківщина: Греція.png Греція (Стародавня Греція)
Область використання: Європа
Користувачі: Гопліти, Етрусські воїни, Александр Македонський, Армія Александра Македонського
Ліноторакс — старогрецький панцир з лляної тканини. Також був відомий і в інших частинах античного світу. Подібні панцири використовувалися ще з мікенского періоду, а з кінця VI століття до н. е. вони стають стандартним доспіхом гоплітів. У порівнянні з бронзовими панцирами ліноторакси були легше, дешевше і меншою мірою обмежували руху, даючи при цьому порівнянну ступінь захисту. Ліноторакси використовувалися до III століття до н. е., коли вони були змінені кольчугами.

Історія Редагувати

ЕтрускиРедагувати

Ліноторакси використовувалися етрусками, які нерідко вкривали їх металевими пластинами. Також етруски використовували простьобані ліноторакси, у яких груди, плечові клапани і напівкругла деталь на животі покривалися металевими лусочками. Зображення таких панцирів відносяться до III століття до н. е., тоді ж у етрусків з'являються кольчуги, незадовго до того винайденими кельтами, причому останні робили у формі ліноторакса. Пізніше таку форму запозичили й самі кельти, а також вона була характерна для римських кольчуг.

Македонська арміяРедагувати

1288938497 8.jpg

Мозаїка Александра Македонського в лінотраксі.

На мозаїці з Помпей, Олександр Македонський зображений в лінотораксі, з імовірно металевими наплічниками і нагрудною пластиною. Імовірно, такий захист був звичайним для кінноти гетайрів.Також лінотракс був стандартним панциром рядових фалангітів.

В розкопаній грониці Філіпа II, був знайдений залізний панцир, зроблений у формі ліноторакса. Основна частина панцира складається з чотирьох пластин - по одній спереду, ззаду і з кожного боку, також є наплечники характерної форми, шарнірно закріплені на спині і що заходять на грудну пластину. Пластини прикрашені золотими бордюрами і розетками у вигляді левових морд.

Гарелея Редагувати

Екіпіровка гопліта
Доспіхи::КірасаЛінотораксПоножі
Шоломи::Апуло-коринфськийАттичнийІллірійськийКоринфськийПілосФрігійськийФракійськийХалкідський
Щити:ГоплонАргівський
Древкова зброя:Спис
Клинкова зброя:КсифосКопіс

Випадкова вікі