FANDOM

Лоріка Хамата
Mw ah6802 front 1.jpg
Виробник: Римські збройники
Тип захисту: Корпус тіла
Матеріал: Бронза, залізо
Вага: 9 - 15 кг
16 кг (з наплічниками)
Товщина: Внутрішній діаметр кільця біля 5 мм., зовнішній діаметр біля 7 мм.
Клас захисту від холодної зброї: Ефективно захищає від колючих і рубаючих ударів, значно послаблюючи силу удару дротиків і списів
Час використання: II ст. до н. е. - IV ст.
Батьківщина: Італія.png Італія (Римська Республіка, Римська Імперія)
Область використання: Євразія
Користувачі: Римські легіонери, Херуски

Лоріка Хамата (лат. Лоріка з гачками) — тип давньоримського кольчужного обладунку. Служив стандартним доспіхом Допоміжним військам (Auxilia) в останні століття існування Римської республіки і в деякі періоди історії Римської імперії, а ближче до її кінця став основним доспіхом легіонерів.

Існувало кілька версій обладунку, призначених для різних родів військ - стрільців, списоносців, кавалерії.

Лоріка Хамата виготовлялася з бронзи або заліза. Ряди плоских замкнутих кілець перемежовувалися рядами горизонтально розташованих заклепаних кілець, що дозволяло створити гнучкий, міцний і надійний обладунок. Кожне кільце мало внутрішній діаметр близько 5 мм і зовнішній діаметр близько 7 мм. Один обладунок міг налічувати кілька тисяч кілець. Не виключено, що плетінню кольчуги римляни навчилися у кельтських племен.

Плечі захищалися наплічниками, аналогічними грецьким лінотраксам, які закріплювалися спереду і ззаду за допомогою бронзових або залізних гачків, встановлених на розташованих по краях наплічниках. Головною перевагою лоріки хамата перед лорікою сегментатою була її менша вагу і комфортність, до того ж її було легко надягти і знімати, однак вона значно гірше захищає воїна, ніж лоріка сегментата.

Хоча подібний обладунок був складний у виготовленні, при хорошому зверненні він міг служити десятиліттями.

На початку I століття лоріка хамата стала витіснятися пластинчастим доспіхом лорікою сегментатою, який забезпечував істотно кращий захист і при цьому був набагато більш технологічний у виготовленні. Однак допоміжні війська (ауксіларії), а також деякі легіони в Азії та Африці залишили лоріка хамата в якості основного обладунку. В останні десятиліття Імперії виробництво пластинчастих панцирів було припинено через занепад ремесла, і лоріка хамата знову стала стандартним доспіхом римських легіонерів.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі