FANDOM

Курт Цейтцлер — генерал-полковник Вермахту, начальник генерального штабу сухопутних військ в 1942-1944 роках.

БіографіяРедагувати

Курт Цейтцлер народився 9 червня 1895 року в родині священика. У 1914 році був призваний в армію, в час війни командував піхотним батальйоном. До початку 1939 року був начальником штабу 22-го армійського корпусу. Під час кампаній проти Франції, Югославії та Греції (1941 рік), СРСР (1941-1942 роки) - начальник штабу 1-ї танкової армії і групи армій «А». У 1942 році був призначений начальником штабу групи армій «D».

24 вересня того ж року Курт Цейтцлер був призначений начальником генерального штабу Вермахту, замінивши на посаді Франца Гальдера  Безуспішно намагався врятувати залишки оточеного в Сталінграді 6-ї армії, але його зусилля не увінчалися успіхом через розбіжності з Адольфом Гітлером. Брав участь у розробці планів операції «Цитадель», що закінчилася нищівною поразкою німецьких військ на Курській дузі. Однак Курт Цейтцлер залишався на посаді до липня 1944 року, коли на його місце був призначений Гудеріан.

Був полонений американцями в 1945 році. Після війни не був засуджений нюренбергского трибуналом. Після війни став одним із співавторів книги «Фатальні рішення Вермахту». Книга була написана в 1946-1948 роках і видана в Росії в 1958 році невеликим тиражем. Помер 25 вересня 1963 у віці 68 років, в Ашау-ім-Кімгау, в ФРН.

Роковые решения Вермахта.jpg

Обкладинка книги "Рокові рішення Верхмату"

НагородиРедагувати

  • Залізний хрест, 1-го і 2-го класу (1914 р.)
    • Пряжки до залізних хрестів 1-го і 2-го класу
  • Хрест Фрідріха
  • За поранення (нагрудний знак) чорний (1918 р.)
  • Орден «За військові заслуги» (Болгарія)
  • Нагорода Вермахту за службу, з 1-го по 4-й клас
  • Орден Хреста Свободи 1-го класу із зіркою і мечами
  • Лицарський хрест залізного хреста (18 травня 1941 р.)

ГалереяРедагувати

Начальники генштабу верховного командування сухопутних військ нацистської Німеччини
Людвіг БекФранц ГальдерКурт ЦейтцлерАдольф ХойзингерГейнц Вільгельм ГудеріанГанс КребсВільгель КейтельАльфред Йодль

Випадкова вікі