FANDOM

Кукри — господарський і бойовий ніж гуркхів.

Ця зброя є одною з небагатьох зразків, що з'явилися в Середньовіччі і в практично незмінному вигляді дослужила до наших днів. Спочатку це був предмет побуту, що використовувався населенням Непалу в повсякденному житті. Але в 1815 році при відображенні британської агресії кукри стали практично єдиною зброєю гуркхів, яке змусило англійців відступити. З ним же гуркхи і надійшли на службу до своїх вчорашніх ворогів і служать майже 200 років.

Кукра має широкий вигнутий вперед клинок, сильно розширюється до вістря, з одностороннім заточуванням. Така форма, можливо, була запозичена у давньогрецького копіса. Клинок традиційно має зонну загартування (кромка тверда, а обух м'який), з цієї причини у підстави леза робиться виїмка "чо", яка знімає навантаження з його найбільш крихкої частини і запобігає зламу при сильному ударі, що рубає. Рукоятка не має гарди і виготовляється, як правило, з рогу буйвола. Кукри - грізна зброя, при вмілому використанні ним можна відсікти людську голову одним ударом.

Піхви для кукри робляться з буйволячої шкіри; крім його самого, в них зберігається ще два ножі: карда - маленький дуже гострий ніж, його можна використовувати для тонких різьблених робіт або зняття шкури з вбитої тварини, і абсолютно тупа хакма, який грає роль кресала.

Походження кукрів Редагувати

Форма леза кукрі досить незвична, вона схоже на серп, хоча й значно ширша. Згідно одній з версій, кукрі походять саме від серпа чи якогось схожого сільськогосподарського знаряддя, котрим користувались мешканці Непалу.

Інша версія говорить про те, що цей ніж веде свій рід від грецької зброї, яка потрапила в цей регіон з армією Олександра Македонського, а ще раніше прийшла до Еллади з Африки.

Зрештою, серед зброї ця форма леза зустрічається зазвичай саме у тих випадках, коли походить вона від господарських інструментів.

Наразі можна вважати, що форма кукрі майже не змінилась за час свого існування, принаймні, найдавніші експонати в музеях мають вже більше ніж п'ятсот років, і вони майже не відрізняються від сучасних.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі