FANDOM

Копіс — давньогрецька холодна зброя, рід кривого меча або шаблі. Аналогічний іберійській фалькаті та непальському кукрі.

Історія Редагувати

Деякі вважають, що копіс походить від давньоєгипетського хопеша (бойового серпа). Але ймовірніша версія, що греки перейняли такий тип мечів від персів у VI столітті до нашої ери. Геродот не раз згадує подібні мечі в описах перської кінноти. Давньоримський автор Курцій у своєму творі «Похід Олександра Македонського» згадував копіси у битві с індійцями, як незвичайну і нестандартну для македонської армії зброю: «Злегка вигнуті мечі, схожі на серпи, звалися копідами, ними рубали хоботи слонів». Існує ще чимало згадок та описів таких мечів. Для піхоти краще підходили прямі та двосічні мечі — ксифоси, а копіси були кращі для кіннотників у боротьбі проти піхоти. Так, давньогрецький письменник, полководець і політичний діяч Ксенофонт у своєму трактаті «Мистецтво вершника» описує копіс, як найбільш вдалий для завдання ударів з коня — рублячий удар копіса з висоти багато страшніший колючого удара ксифоса.

Деякі дослідники заявляють, що батьківщиною мечів подібної форми була Етрурія: там були знайдені схожі мечі, датовані VII ст. до нашої ери. Окрім того, припускають що турецький ятаган може бути прямим нащадком копіса.

Опис Редагувати

Копіс має вигнутий клинок з односічною заточкою, який підходив як для рублячих ударів, так і для колючих та сікучих. Довжина не перевищувала 65 см, а пізніші зменшені варіанти у 50 см завдовжки уживалися і у македонській армії. Сам клинок мав вузьку п'яту біля ефеса, по мірі наближення до вістря клинок розширявся, а потім витягався до кончика.

Див. такожРедагувати

  • Хопеш - давньоєгипетський меч.
  • Ксифос — прямий давньогрецький меч, схожий з персько-скіфським акінаком і римським гладіусом.
  • Махайра — вигнутий давньогрецький меч, від копіса відрізнюється формою клинка: її вигин не спрямований уперед.
  • Фальката — іберійський та давньоримський кривий меч, схожий з копісом.
  • Кукрі — непальський національний ніж.

Джерела Редагувати

Випадкова вікі