FANDOM

Клеймор — шотландський дворучний меч.

ОписРедагувати

Клеймор являє собою дворучний меч з довгою рукояттю і широким клинком. Довжина клинка становить порядку 105-110 см, рукояті - близько 30-35 см. Таким чином, загальна довжина меча становила від 135 до 150 см. Відмінною особливістю клеймора була спеціальна хрестоподібна гарда. А дужки цієї самої хрестовини мали унікальну форму. Вони були абсолютно прямими, звужувалися на кінцях, а також були направлені виключно від рукояті зброї до його клинка. Часто подібні дужки були нічим іншим, як прутами з металу, які звужувалися. При цьому до кінця вони були дуже красивими і нерідко навіть прикрашалися спеціальним візерунком. Нерідко на них можна було побачити щасливий символ Шотландії - конюшина з чотирма листочками. Рукоятка клеймору також доповнена голівкою. Вона могла бути виконана у вигляді диска. Хоча, зустрічалися варіанти, де красувалася кругла головка у вигляді кулі. Більшість типів такої зброї володіли додатковими можливостями. Наприклад, деякі клеймори у своєму розпорядженні мали ще й рікассо. Завдяки цій деталі, під час сутички, фехтування була можливість діяти в техніці півмеча.

ВикористанняРедагувати

Протягом 500 років у Шотландії користувалися великими мечами, які носять назву клеймор. Він часто тримався двома руками, вкрай рідко виготовлялися і одноручні варіанти цієї зброї. Перші моменти використання клеймором можна віднести ще до 13 століття. У цей час його тільки починають впізнавати і пробувати. А ось вже в 16 столітті це зброя стала основним у місцевих шотландських піхотинців. Навіть у війнах з Англією бійці використовували цю небезпечну зброя. До самого кінця 17 століття клеймор активно використовували, особливо в масових битвах. Але самим останнім полем битви із застосуванням цієї зброї стала битва при Кіллікранкі. Тут в 1689 році були в останній раз масово застосовані клеймор. 

Основними перевагами цього меча, перед європейським лицарським двуручником були: 

  • Менші габарити 
  • Менша вага 
  • Краща маневреність 
  • Унікальна хрестовина, за допомогою якої можна було легко захопити зброю свого супротивника і повністю його обеззброїти.

Випадкова вікі