FANDOM

Катафрактарії — візантійські важкоозброєні кінні воїни, які з'явилися під впливом східної, найбільше парфійської, важкої кінноти і вели своє походження від пізньоримських клібанаріїв.

ХарактеристикаРедагувати

Катафрактарії були добре навченими, дисциплінованими важкоозброєними вершниками. Візантійські катафрактарії символізували міць Константинополя в тій же мірі, в якій легіонер являв собою образ могутності Риму.

ОзброєнняРедагувати

Озброєння катафрактаріїв зазвичай складалося з лука, сагайдака зі стрілами, довгого списа, спати і іноді приторочений до сідла сокиру. Частина важкої кавалерії, по всій видимості, становили кінні копейщики, але більшість були озброєні списом, луком. До древка списа нижче наконечника кріпився прапорець тих же відмітних кольорів, що і кінський волос на шоломі, накидка і щит.

ЗахистРедагувати

Кожен катафрактарій носив металеву каску або конічний шолом, увінчаний гребенем або султаном з фарбованого кінського волоса. Тіло його від шиї до стегон покривала кольчуга . На ногах були сталеві черевики, поверх яких зазвичай надягали шкіряні, а також наголінники, а руки і кисті були закриті панцерними рукавицями. До лівій руці катафрактарії був прив'язаний або пристебнутий порівняно невеликий круглий щит, який залишав обидві руки вільними для керування конем і поводження зі зброєю, і в той же час зручний для захисту в рукопашному бою уразливого лівого боку. Поверх кольчуги був легкий бавовняний плащ (накидка), пофарбований у кольори своєї частини; тих же кольорів були кінські волоси на шоломі і щиті. Важкий плащ для прохолодної погоди, одночасно служив ковдрою. Деяким коням, які перебували в першому ряду розгорнутого строю, лати також захищали голову, шию і груди.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі