FANDOM

Кабуто
Thumbs shlem-75.jpg
Виробник: Японські збройники
Тип захисту: Захист голови та шиї
Матеріал: Метал, шкіра, шовк
Вага: 665 г.
Клас захисту від холодної зброї: Захищає голову, шию і плечі від стріл і ударів мечем
Час використання: IV - XIX ст.
Батьківщина: Японія.png Японія
Область використання: Японія.png Японія
Користувачі: Самураї
Кабуто — японський тип шолома. Мав, як правило, напівсферичну форму, з приєднаними пластинами для захисту шиї. Шолом виготовлявся з трьох або більше склепаних металевих пластин, розташованих зверху вниз; або з шкіри, іноді посиленою металевими пластинами. Елементи захисту шиї (сикоро) — свого роду сегментний напотильник, зроблений з вигнутих металевих пластин, покритих лаком, і з'єднаних шовковими або шкіряними ременями. Сікоро закривало не тільки потилицю, але і вуха.

ІсторіяРедагувати

Найбільш раннім типом був шолом секаку-цукі-кабуто («шолом буцаючийся баран»), що носиться разом з доспіхом танко (IV -VIII століття). Основним елементом його конструкції була спереду смуга у вигляді гребеня, яка закінчувалася на лобі у вигляді дзьоба. До неї приклепувалися дві вигнуті в кільця смуги - верхня знаходилася на рівні скронь, а нижня представляла собою вінець шолома. Проміжки між цими трьома пластинами заповнювали дрібними прямокутними (рідше - трикутними) пластинками. Через отвори у вінці на шкіряні ремені кріпилося сикоро з 3-5 залізних смуг.

Наступним типом був шолом мабідзасі-цукі-кабуто, ношений з обладунками кейко (V -X століття). Його відрізняла наявність перфорованого горизонтального козирка, відсутність гребневидної смуги. На маківці знаходилася кругла пластина, до якої кріпилося навершя.

У VIII столітті набуває поширення сфероконіческий шолом моко-хатіге, пов'язаний з китайсько-монгольським впливом.

Опис конструкціїРедагувати

358px-Kabuto-p1000670.jpg

Судзі-кабуто.

Ранній шолом - хосі-кабуто, ношений з обладунками о-єрой, був з напівсферичної тульей, що складається з 8-12 сегментів, між склепаних 5-6 декоративними заклепками. На маківці шолома знаходилося отвір Техен. Навколо підстави тулії приклепувалися пластина косімакі. Він сформувався під впливом шоломів секаку-цукі-кабуто і мабідзасі-цукі-кабуто. До періоду Хейан також відносяться не набувши широкого поширення шоломи иті-маї-фусе-кабуто, тулії яких, можливо, зроблені з одного шматка заліза. Спереду приклепувалися невеликий, майже вертикальний козирок. У тулье робилося 2 або 4 отвори, прикритих заклепками, в які кріпилися шкіряні ремінці, а до них кріпився шовковий підборідний шнур. До косімакі кріпилося сикоро, що складається з 5 вертикальних рядів, кожен з яких складався з 100-138 маленьких пластинок. З другої половини XII століття кабуто прикрашалися нашоломником - зазвичай у вигляді плоских рогів. Наприкінці XII століття з'являється дайендзан-бати або мару бати. Їх головною рисою була практично зовсім полусферична форма тулії, звідси і назва. Вона складалася з 12-28 пластин. Уздовж заднього краю кожної пластини робилися невеликі ребра, значно підсилюють міцність шолома. Крім цього вони також прикрашалися срібними або золоченими мідними пластинами. З XIII століття в якості підшоломника використовують шапочку, пришиту до вінця шолома. До XIV століття на тулію хосі-кабуто йшло вже до 36, і до 15 заклепок на кожне з'єднання.
800px-Helmet in Muzeum Zagłębia 01.jpg

Хосі-кабуто.

У XV столітті розмір шоломів збільшується, а ступінь декорування зменшується. В результаті з'явився новий тип — судзі-кабуто (яп.筋 兜), заклепки на тульї якого не було видно. Однак було видно ребра на краях пластин. Козирок вже не був вертикальним, а знаходився під деяким кутом. Майже горизонтальним в результаті розширення стало сикоро, тому під нього додатково кріпився інший захист, який представляв собою нашиті на матерчату основу прямокутні пластини. Тоді ж широке поширення набувають личини.

Випадкова вікі