FANDOM

Жан Арман дю Пейре або Граф де Труавіль — знаменитий капітан-лейтенант королівських мушкетерів.

БіографіяРедагувати

Жан- Арман народився в сім'ї Жана дю Пейре. Беарнец родом, Жан-Арман походив не з аристократичної сім'ї, однак його батько в 1607 купив володіння Труа-Віль («Три міста»), в місцевій вимові «Тревіль», і став таким чином сеньйором Тревіль.

У 1616 році 17-річний Жан-Арман залишає торгівлю зброєю і прямує до Парижа, щоб вступити кадетом в армію. Він був вперше представлений Людовику XIII в 1621 році, після облоги Монтобана.

На наступний рік заслужив чин прапорщика, а три роки потому, в 1625 році, відзначившись при облозі Сент-Антонена і Монпельє, він був призначений корнетом роти мушкетерів. У 1629 році, при штурмі міста Сузи, він був сублейтенантом, а в 1632 році став лейтенантом. Нарешті, з 1634 року він був капітан-лейтенантом (фактичним командиром) роти королівських мушкетерів, якою формально командував сам король. Слід зазначити, що мушкетерів набирали виключно з гвардійців: перехід в мушкетери був підвищенням, дозволяв наблизитися до короля. Оскільки сам Тревіль був беарнцем, то при наборі в роту він волів своїх земляків, беарнский і гасконських дворян, в числі яких були його кузени Анрі д'Араміц і Арман д'Атос , Ісаак де Порто , а також Шарль де Батц де Кастельмор, який під ім'ям д'Артаньян зробив блискучу кар'єру і очолив роту мушкетерів за царювання Людовика XIV.

Тревіль виявився замішаним в змові кавалера Сен-Мара, після розкриття якого він був за наполяганням кардинала Рішельє відсторонений від посади і вигнаний (1642). Однак відразу ж після смерті Рішельє в листопаді того ж року Тревіль був повернутий на свою посаду. У наступному 1643 вмирає сам Людовик XIII, і регентша Анна Австрійська, прагнучи прив'язати до себе Тревіль, звела його в графський титул. Однак Тревіль дуже скоро виявився у ворожих відносинах з всемогутнім першим міністром кардиналом Мазаріні, який спочатку спробував дістати його пост для свого племінника Манчіні, а коли це не вдалося - розпустив роту мушкетерів під приводом економії (1646). Тревіль віддалився на батьківщину і, не приєднавшись до Фронді, став губернатором провінції Фуа. Між 1660 і 1663 роками він будує собі замок в Елісабе в Труавіле, де і вмирає в 1672 році.

Випадкова вікі