FANDOM

Джебе - монгольський воєначальник, темник, один з кращих полководців Темуджіна-Чингісхана.

ПоходиРедагувати

Колишній васал тайджиутів. Деякий час був противником Чингісхана, потім перейшов на його бік. Був родом з племені бесут, що відноситься до монголів-нірун. До зустрічі з Чингісханом Джебе був простим нукером в дружині тайджуітського правителя. За легендою, сподобався Чингісхану після битви з тайджіутами в урочищі Койтенпосле. Хоробрий воїн зізнався, що це він поранив в бою його коня, не боячись смертельної відплати Чингісхана.

Почавши служити Чингісхану як десятник, через п'ять років він отримав під свій початок тисячі воїнів. Брав участь у війнах Чингісхана з кераітовами і найманими. Коли почалася війна з чжурчженями, військо під його командуванням проводило військові операції як ліве крило монгольської армії; Джебе також робив рейди вглиб території супротивника.

Під час війни з чжурчженями корпус під командуванням Джебе діяв залежно від обстановки, то як ліве крило армії, то як авангард, проникаючий глибоко на територію противника. Натиск, азарт, здатність приймати нестандартні рішення в стрімко мінливій обстановці дозволяли Джебе, діючии порівняно малими силами, здобувати перемоги над переважаючим противником. Йому вдалося зайняти такі важливі фортеці як У-ша-пу, Цзюй-юн-гуань і Дунцзін 

Командуючи двома туменами, брав участь у завоюванні Центральної Азії. Як тільки Джебе опинився на території регіону Кара-Кидан, він проголосив там повну релігійну свободу. Тому монголи були зустрінуті як визволителі і християнами, і мусульманами. За підтримки місцевого населення Джебе завдав блискавичної поразки військам правителя царства Кара-Кидан Кучлук, який незабаром загинув при спробі втечі. У 1218 року повністю завоював Каракіданьську державу. У результаті цієї перемоги західна межа Монгольської імперії тепер досягла меж Хорезму.

У 1220 р. разом з Субедейом  і Бату брав участь у завоюванні Хорезма й у розвідці «західних країн». Військо пройшло через ряд країн прикаспійського узбережжя і Закавказзя. Вони взяли і розграбували Зенджані, Казвін і Ардебіль. У битві в долині річки Хунан розбили армію грузинського царя Георгія IV і його воєначальника Івана Мхаргрдзелі. Далі взяли Тебріз, Марагі і Нахичеван. Розбили об'єднані сили аланів і кипчаків-половців. У 1223 р. завдали поразки російським військам в битві на річці на Калці.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі