FANDOM

Грецькі єдиноборці — учасники Олімпійських ігор з єдиноборств. В основному це:

  1. Боксери. Особливою повагою користувалися боксери, які зуміли перемогти, не отримавши удару від суперника. Правилами в боксі заборонялося захоплення суперника, підніжки і удари ногами. Боксери обмотували кисть шкіряними ременями, тим не менш, цей вид змагань вважався найнебезпечнішим. Античні автори живописуют розбиті носи, вибиті зуби і зім'яті вуха у атлетів. Загибель атлета в поєдинку не була чимось винятковим. Якщо боксери втомлювалися, дозволялася перерва для відпочинку. Якщо ж і після відпочинку переможець не з'являвся, то боксери обмінювалися обумовленою кількістю ударів, не захищаючись. Поєдинок завершувався здачею суперника, переможений піднімав руку, коли був не в силах чинити опір. Античні лікарі вважали бокс хорошим засобом проти хронічних головних болів. На 72-й Олімпіаді в 492 до н. е. Клеомед з Астіпалеї убив у боксерському поєдинку Ікка з Епідавру і був позбавлений титулу переможця в боксі. Великим боксером був Тісандр з Наксоса на Сицилії, який переміг у 4 Олімпіадах. Павсаній зауважує, що від Наксоса не залишилося навіть руїн, і тільки завдяки Тісандру зберігається пам'ять про місто.
  2. Панкратіоністи. Див. Основну статтю: панкратіоністи.Бійці-учасники панкратіону рукопашного бою, в якому поєднувалися удари руками і ногами. Удушення було дозволено, заборонені укуси і видавлювання очей. Цей вид змагань ввели в Олімпійські ігри в честь міфічного засновника ігр Геракла, який зумів здолати величезного лева, тільки задушивши його, тому як шкура лева була невразлива для зброї. Доданий як вид Олімпійських змагань на 33-й Олімпіаді в 648 до н. е., для юнаків панкратіон введений тільки на 145-й Олімпіаді в 200 до н. е. Філострат зауважив: ідеальний боєць в панкратіоні той, хто бореться краще, ніж боксер, і боксує краще, ніж борець.
  3. Борці. Правилами заборонялися удари, але поштовхи дозволялися. Грецька мова мала багато термінів для позначення різних прийомів і позицій. Боротьба поділялася на дві основні позиції: в стійці і на землі, вірніше м'якому грунті, посипаний піском. Леонтіск з Мессени на Сицилії отримав прізвисько Пальчик, бо здобував перемоги в боротьбі, захоплюючи і вигинаючи пальці у суперника. Легендарним борцем був Мілон з Кротона, який в 14-річному віці переміг у боротьбі серед юнаків (категорія до 20 років). Потім він здобув перемоги в боротьбі для дорослих на 5 наступних Олімпіадах, і зазнав поразки на 66-й Олімпіаді (516 до н. е.). 

Випадкова вікі