FANDOM

Готичний обладунок
1234567890.jpg
Тип захисту: Все тіло
Матеріал: Сталь
Вага: 14 - 18 кг.
Товщина: 1,5 мм.
Час використання: Середньовіччя
Батьківщина: Німеччина.png Німеччина
Область використання: Європа
Користувачі: Рицарі
Готичний обладунок — німецький обладунок другої половини XV століття, характерною особливістю якого є гострі кути, особливо помітні на налокітниках, сабатонах (панцерні взуття) і рукавичках, а також шолом - салад, у варіантах без гребеня, обрисами дуже схожий на німецьку каску. Крім того, як правило, даний тип обладунку мав гофрування і рифлення, що часто кидалося в очі, які підвищували міцність обладунку в якості ребер жорсткості. Іншою особливістю обладунку, яка не впадає в очі, було те, що даний обладунок був сконструйований так, щоб забезпечити максимальну свободу рухів, так, наприклад, кіраса мала конструкцію, що дозволяє вільно згинатися і розгинатися. Винятком були лише навіврукавиці деяких обладунків, які краще захищають пальці, ніж рукавичка, але більш рухливі, ніж рукавиця, в яких великі фаланги чотирьох пальців руки складалися з однієї рельєфної пластини, при тому, що інші фаланги могли рухатися вільно.

Цікаві фактиРедагувати

  • Деякі помилково вважають, що для готичного обладунку характерна відсутність пов'язки щитків (tassets), але насправді це особливість найбільш відомих зразків - існують менш відомі зразки готичних обладунків, у яких tassets не втрачені.
  • Зазвичай вважають, що для високої готики обов'язково рясне рифлення, але зустрічаються зразки високої готики, що мають характерний силует високої готики, але не мають рифлення (зокрема такі зустрічаються як серед викуваних Пруннером, так і серед викованих Хельмшмідтом, які були в той час одними з найвідоміших ковалів-бронярів).
  • Пізня готика і висока готика - не одне і те ж, дешеві зразки пізньої готики часом мають ознаки низької готики.

Див. такожРедагувати

Випадкова вікі