FANDOM

Вугільна міна — винахід капітана секретної служби Конфедерації Томаса Куртенея.

Історія Редагувати

Вироблялася вугільна міна в Річмонді, штат Вірджинія в січні 1864 року. Представляла з себе порожнистий шматок антрациту з вибухівкою і простим вибуховим механізмом всередині. Маскувалася під звичайний шматок вугілля, яким бункерувалися парові машини на флоті або на залізницях. Стінки мали товщину 3/8 дюйма (майже 1 см), вага порохового заряду 3-4 унції (приблизно 100 грам), ефект ураження був еквівалентний 6-ти фунтовій шрапнельні бомбі.

Міну покривали шаром воску. Коли пристрій потраплялв в топку, шар воску, нанесений на вибуховий механізм плавився і міна вибухала, вражаючи осколками паровий котел. Такі міни підкидалися агентами Конфедерації на вугільні склади і кораблі постачання. Достовірно відомо про потоплення принаймні двох суден цими мінами - канонерка USS Chenango (33 людини загинуло) на річці Джеймс і колісний пароплав Greyhound. Після війни колишній агент Конфедерації Роберт Лауден стверджував, що саме від вибуху підкинутої ним міни потонув пароплав Султана 27 квітня 1865 року. У результаті цієї події на річці Міссісіпі загинуло від 1500 до 2000 чоловік, в основному це були колишні полонені солдати Союзу, що поверталися додому.

Галерея Редагувати

Випадкова вікі