FANDOM

Недописана стаття(варіант-2).jpg Незавершена стаття.

Це незавершена стаття. Їй не вистачає тексту, зображень та посилань.
Ви можете допомогти ВікіВоїнам, Доповнивши або виправивши статтю.

Брити — кельтські племена, які з І тисячоліття до н. е. населяли Англію і від яких походить одна з її назв — Британія. З середини 5 до початку 7 ст. брити були підкорені англосаксами. Лише в Уельсі і Шотландії брити зберігали незалежність до норманського завоювання. Частина бритів переселилась на материк (півострів Бретань у Франції).

ТериторіяРедагувати

Землі, населені бриттами, складалися з безлічі нестійких територій, підвладних різним племенам. Межі цих територій до і під час Римського періоду точно не визначені, однак, імовірно, вони включали в себе весь острів аж до Клайд - Форту на півночі. Землі північніше цих, були населені піктами , хоча частина з них пізніше була включена до складу гельського королівства Дав Ріада. Острів Мен також спочатку був населений бриттами, проте в кінцевому підсумку став гельською територією. Найімовірніше, що в Ірландії в цей час повсюдно проживали гаельські племена. У 43 році римляни вторглися до Британії. Брити протистояли римським легіонам, але до 84 році римляни завоювали острів аж до Клайд. Однак через 20 років вони відступили на південь. Хоча брити здебільшого зберегли свої землі, вони були підпорядковані римським управителем. Римська імперія утримувала контроль над Британією аж до початку V століття.

Приблизно одночасно з відходом римлян германомовних англосакси почали вторгнення на східне узбережжя Британії, де заснували свої королівства. У підсумку бриттский мову на цих землях був витіснений мовою англосаксів. У той же час деякі бритти утвердилися на території нинішньої Британії. Там вони утворювали свої невеликі королівства. Брити також утримували контроль над Корнуолл і північно - західною Англією, де збереглися такі королівства як Думнонія і Регеда. До кінця першого тисячоліття англосакси і гели завоювали велику частину бритської території в Британії, мова бритів був практично повсюдно витіснена, зберігшись лише в Уельсі, Корнуоллі, деяких районах Камбрії.

Випадкова вікі