FANDOM

Битва на Волзі — битва армії Олега Віщого проти Хозарського каганату. Сталася через зраду хозарського царя Аарона II у війні проти країн ісламу в тому ж 912 році. Перше відоме зіткнення армії Київської Русі з Хозарією.

Передісторія Редагувати

Main.png Основна стаття: Каспійський похід (912)

У 912 році 500 кораблів русів з дозволу хозарського царя Аарона II, проникли на Каспійське море і стали воювати проти мусульманських країн Каспія, при цьому, руси і хозарський цар домовилися поділити трофеї навпіл.

Але хозарський цар розумів, що руси стають серйозною силою в Східній Європі і вирішив завдати по ним несподіваний і жорстокий удар. При цьому він мудро зробив вигляд, що мусульманська гвардія вийшла з під контролю, і попередивши русів, як би показав, що він все ще на їхньому боці. Хозарському цареві було важливо зробити русів ворогами ісламу, який почав поширюватися в самій Хазарії.

Хід війни Редагувати

Руську армія, що поверталася з успішного походу на країни ісламу, чатувала пастка, влаштована хозарським царем. Мусульманська гвардія числом в 15 000 чоловік чекала військо Олега Віщого на нижній Волзі. Таким чином, за три дні руси були розбиті, 25 000 з них загинуло. Решта 5000 втекли з поля бою, і повернулися на батьківщину на чолі з Олегом Віщим.

Підсумок Редагувати

Хазарському цареві вдалося захопити всю здобич, захоплену русами, послабити мусульманські країни, але в той же час показати Хозарію як захисницю ісламу. Нарешті, хозарський цар міг розраховувати, що дана битва викличе антимусульманські настрої на Русі.

Русь зазнала великих втрат, і зуміла розпочати війну з Хозарією лише в 939 році. В цілому ж, розрахунки хозарського царя не вдалися: мусульмани Каспія залишилися ворожими до хозарів, а Русь змогла оговтатися і перетворилася на відкритого ворога Хозарії.

Випадкова вікі