FANDOM

Бернардіно Дроветті — італійський авантюрист, наполеонівський консул в Олександрії (1803 - 1814 рр.), невтомний збирач єгипетських старожитностей.

БіографіяРедагувати

Уродженець П'ємонту, Дроветті з 18 років служив у французькій армії. За участь у Маренгській битві і Єгипетському поході отримав звання полковника. У 1803 році з ініціативи Талейрана призначений дипломатичним представником в Єгипті.

Протягом наступного десятиліття Дроветті об'їздив весь Єгипет у пошуках старожитностей, не гребуючи ніякими засобами для їх придбання. Завдяки єгиптоманії епохи романтизму в Європі виник цілий ринок давньоєгипетських артефактів, основними постачальниками яких виступали Дроветті і його суперник-англієць, Генрі Солт. Він набрав штат талановитих співробітників, серед яких був Фредерік Кальо; зустрічався в Олександрії з Шампольоном.

У 1818 році Дроветті намагався реалізувати свою давньоєгипетську колекцію Людовику XVIII, але отримавши відмову, продав її спадкоємцю принцу Сардинії. На її базі виник Єгипетський музей у Турині. Частина його зібрання осіла в музеях Парижу та Берліну. У 1830 році Дроветті за станом здоров'я змушений був повернутися з Єгипту на батьківщину. Останні роки життя провів в Турині.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі