FANDOM

Б'ярні Херюльфссон — норвезький (ісландський) мореплавець, який, згідно з переказами, вперше досяг узбережжя Америки в 986 р.

«Сага про гренландців» повідомляє, що Б'ярні плив з Ісландії до своїх батьків, які в той рік вирішили відправитися до Гренландії. Однак у те літо 985 або 986 року Б'ярні збився з курсу через шторм, не маючи ні карти, ні компаса. Оскільки раніше він не бував у Гренландії, він поплив навмання. Далеко на заході він виявив пагорби, вкриті лісами, які виглядали придатними для проживання. Б'ярні, проте, хотів дістатися до батьків і не став висаджуватися на берег і досліджувати нові землі. Він повідомив про них і в Гренландії, і в Норвегії, але в той час ніхто не виявив інтересу до його відкриття.

Десять років по тому Лейф Еріксон поставився до повідомлення Б'ярні більш серйозно, купив судно, на якому Б'ярні подорожував, найняв команду з 35 чоловік і відправився на пошуки нової землі, в результаті чого досяг, як вважається зараз, Ньюфаундленду і заснував там колонію Віндланд.

В літературіРедагувати

Подорож іншого скандинавського мандрівника Торфінн Карлсефні в Америку лягло в основу роману Гаррі Гаррісона «Фантастична сага». Один з головних героїв книги м Барні Хендріксон, продюсер голлівудської кінокомпанії, рятуючи її від банкрутства за допомогою машини часу вирушає в початок другого тисячоліття спочатку до Скандинавії, а потім в Вінланд для того, щоб зняти фільм про колонізацію вікінгами Америки. В результаті його дій минулого він стає героєм скандинавських саг під ім'ям Б'ярні Герюльфссон.

Випадкова вікі