FANDOM

Армія Давнього Єгипту — армія Древнього Єгипту. Протягом всієї історії Стародавнього Єгипту постійно велися війни. Спочатку вони носили оборонний характер  в епоху становлення Єгипетського царства. Потім поступово захоплювалися довколишні землі. Найзначніші війни велися в епоху Нового Царства, коли завдяки успішним військовим кампаніям Яхмоса I, Тутмоса I і Тутмоса III була створена найбільша по території єгипетська держава. 

Воїни, які відзначалися на війні отримували в нагороду рабів, земельні ділянки в рідному місті і золото.

В епоху Рамсесів єгипетське бойове мистецтво модернізується, озброєння воїнів стає більш смертоносним, так як обробка металу стала більш досконалою. З'явився посилений лук, який підвищував дальність польоту стріли і точність її влучення. Організація воїнів зазнала суттєвих змін. В цей час існувало два роди військ: піхотинці, та колісничі. Вони все життя навчалися військовому ремеслу, яке передавалося у спадок від батька до сина.

ІсторіяРедагувати

Вперше постійне військо починає формуватися в епоху Стародавнього Царства. За свою службу воїни отримували земельні наділи. Основною зброєю був простий лук і стріли, екіпірування також могло складатися з булави, мідної бойової сокири, списи з кам'яним наконечником, кинджала з каменю або міді, дерев'яного щита, обтягнутого шкірою і шкіряного шолома. Єдиним родом сухопутних військ була піхота. Військо складалося з ополчення і нубійських допоміжних загонів. Уже в цей період застосовувалися побудови шеренгами. При штурмі фортець застосовувалися штурмові драбини, а проломи у стінах пробивалися ломами.

За часів Середнього Царства озброєння воїна було кілька покращено: нові луки були більш досконалими, дальність польоту стріли збільшувалася до 150-180 м, підвищувалася точність стрільби. Була змінена організація війська, з'явилися спеціалізовані загони, що складалися, наприклад, тільки з лучників або списоносців. Підрозділи тепер мали певну чисельність: 6, 40, 60, 100, 400, 600 воїнів, загони ж налічували 2, 3 і 10 тисяч солдат. Військо набиралося шляхом заклику молоді, з віком що поверталася до мирного життя. Єгипетське військо посилювалося іноземними частинами. Потужною зброєю ставали фортеці. Гіксоси, які захопили владу в Нижньому Єгипті в середині XVII в. до н. е., познайомили єгиптян з бойовою колісницею

Egyptian-Chariot.png

Єгипетська колісниця.

У Новому Царстві армія стає регулярною і кастовою. Велика частина воїнів тепер була озброєна прямими або серпоподібними мечами, тепер не тільки колючими, на відміну від кинджалів армії Середнього Царства. Крім шолома в якості захисту застосовувався шкіряний панцир з бронзовими пластинами. Царські охоронці, шердани носили своєрідні шоломи і мали круглі щити, в той час як єгипетські були внизу прямокутними, а вгорі 
 округлими, і широкі довгі мечі. Зброя була державною, бо в мирний час вона зберігалося на складах. Хоча основні сили і раніше становила піхота, бойові колісниці стали грати більш важливу роль.

Колісничне військо в Новому Царстві складало головну ударну силу єгиптян. На колісниці стояли два воїна, один з яких був візником, а інший зазвичай стрільцем. 

В поході військо ділилося на кілька загонів, що рухалися колонами. Основною військовий одиницею був підрозділ, що мало власний стяг і складався з 200 воїнів. При облозі застосовувалося побудова «черепахою», коли зверху воїнів прикривали щити. 

В єгипетському війську цього періоду служило багато іноземних найманців. Так в другу половину XVIII династії нубійці становили мало не основну частину сил, що стояли в мирний час в Сирії і Палестині. Фортеці на кордонах царства також заселялися іноземними воїнами. Серед охоронців Аменхотепа IV були сирійці, лівійці і нубійці. Ззагін, посланий до Сирії-Палестину проти «заколотників», складався з 1900 єгиптян, 520 шерданів, 1600 лівійців одного племені і 100 лівійців іншого і 800 нубійців. 

Єгипетські воєначальники Нового Царства проявили себе хорошими полководцями, наприклад, перед битвою при Мегіддо, відмовившись від переходу через гори по тісному ущелині, на виду у ворога. Злагоджені руху окремих з'єднань врятували єгиптян у вирішальній битві під Кадешом з військами царства Хеттів в правління Рамсеса II. Якщо армія Тутмоса III ще погано справлялася з укріпленими містами, то Рамсес II захоплював сиро-палестинські фортеці без особливих ускладнень. 

ДжерелаРедагувати

Випадкова вікі