FANDOM

Арміній — ватажок германського племені херусків, який завдав поразки римському війську, який перебував під начальством Вара.

БіографіяРедагувати

Як повідомляє давньоримський історик Тацит, Арміній, що народився в 16 році до н. е., був сином вождя херусків Сегімера.

За свідченням Тацита, з 4 року Арміній став начальником допоміжних військ, що складалися з херусків, вивчив латинську мову і римську військову справу (Тацит, «Аннали», II 10). При цьому йому вдалося удостоїтися звання вершника і стати громадянином Риму (Веллей, II 118).

Але Арміній вирішив не робити кар'єру на римській службі і в 8 р н. е. повернувся в рідне плем'я. Вже через рік після повернення він очолив обширне антиримське повстання.

Імператор Август відправив на придушення повстання намісника Німеччини Публія Квінтілія Вара. Армія Вара потрапила в добре влаштовану засідку між Везером і Емсом і була розгромлена в жорстокій битві в Тевтобургському лісі. Армінія вдалося майже повністю знищити 17, 18, 19-й римські легіони, шість когорт і три вершники. Вар покінчив із собою.

Чекаючи наступних військових дій римлян проти нього, Арминий намагався укласти союз з вождем племені маркоманів Марободом. Але Маробод категорично відкинув його пропозицію. В 14 р. н. е. Арміній очолив коаліцію німецьких племен проти каральних походів римського полководця Германіка.

У 17 р. н. е. Арміній провів вдалу військову компанію проти Маробода, який був змушений піти у Богемію. Але успіх бойової кампанії Армінія не був довгим, тому що він був змушений постійно втихомирювати непокори знаті. У 21 р. н. е. Арміній був жорстоко убитий своїми наближеними, очолюваними батьком його дружини Туснельда.

Туснельда потрапила в полон до Германіка в 15 році. В цей час вона була вагітна і вже в полоні народила сина Тумеліка, який виріс в Равенні. Уривок з праць Тацита, де розповідається про його долю, не дійшов до нас. Найімовірніше, до 47 року його вже не було в живих.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі