FANDOM

Амігаса – японський крислатий солом'яний капелюх, який може послужити не тільки предметом одягу, але і метальною зброєю в умілих руках. У Китаї теж отримав широке поширення. Виникла вона, по всій видимості, від каси – японського національного головного убору. Каса, в свою ж чергу з'явилася ще в глибоку давнину через не особливо приємного мусонного клімату і тривалих сезонів проливних дощів. У Японії касу могли носити різноманітно, але амігаса традиційно асоціювалася з самураями, які носили її в повсякденному житті і далеких подорожах. Також подібні капелюхи використовували роніни - під час формування феодальної системи так називали в Країні Вранішнього Сонця бродяг або людей, не пов'язаних з паном і землею.

У синобі рокугу (шість основних речей ніндзя) амігаса входить в цей комплект необхідних предметів. Основним призначенням її для найманих вбивць і шпигунів була конспірація. Надівши такий капелюх і нахиливши вперед, людина залишалася невпізнаною, так як його особа перебувала в тіні. А крізь неї або через невелике плетене віконце можна було спостерігати за обстановкою і оточуючими людьми. І якщо майстерно прикинутися сплячим або п'яним, присівши біля паркану жебраком або мандрівним ченцем, то хто ж зверне увагу?

Виготовляється амігаса з бамбука або рисової соломи, який обплітає жорсткий каркас майбутнього капелюха. Її форма може бути різною, але в основному - конічною. Під полями амігаса можна було заховати секретне послання, а то і таємну зброю: розкладний лук табіюмі, короткі стріли для маленького лука, дугоподібний або кільцевий клинок з гострими краями, який розміщується по всьому периметру або по окремих ділянках полів і кріпиться до каркасу. 

111.jpg

Лезо розташовується вістрям назовні і ховається чохлом - смужкою матерії, одягненою на нього. Коли це необхідно, чохол моментально знімається і в руках воїна залишається гостро заточене лезо.

Амігаса метається подібно сюрікенів - від плеча або від пояса. Завдяки хорошій площі, що сприяє нормальному польоту зброї і масивному лезу, такий з вигляду нешкідливий капелюшок може смертельно уразити ворога. Метається вона на відстань до 20 метрів. Процес цей відбувається з обов'язковою підкруткою, щоб змусити її обертатися в польоті. 

IMG 15271.jpg

Зараз амігаса можна споглядати в національному японському костюмі. А її застосування залишилося в техніці мистецтва ніндзя.

Цікаві фактиРедагувати

  • У світі Mortal Kombat один з персонажів, Кунг Лао, використовував амігаса і як предмет одягу і як метальну зброю.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі