FANDOM

Кожен камінь, кожне дерево в Заборсі я би поцілував, якби міг.
Алоїс Лічка — чехословацький генерал, учасник обох Світових воєн.

БіграфіяРедагувати

Народився 20 листопада 1895 року в Заборсі. У сім'ї було ще шестеро братів і сетер. Алоїс виріс в прекрасних передгір'ях Йізерських гір. Не дивлячись на поганий сімейний добробут закінчив гімназію в місті Турнов. У 1915 році був призваний в Збройні сили Австро-Угорщини і відправлений на Східний фронт. У 1916 році потрапляє в російський полон. Перебуваючи в полоні, він, як і багато інших чехів і словаків, вступає в Чехословацький корпус. Там він служить у артилерійському підрозділі. У 1920 році після боїв на Сибірській магістралі він повернувся до Чехословаччини.

Там Лічка продовжує службу в п'ятдесят першому артилерійському полку чехословацької армії в районі Стара Болеслав, де Алоїс дослужився до полковника і очолив підрозділ. Після німецької окупації Чехословаччини в 1940 році Алоїс Лічка залишає країну і прибуває до Франції. Там він очолює 1-й артилерійський полк 1-ї чехословацької дивізії. Після капітуляції французького уряду Лічка разом зі залишками дивізії евакуюється до Великобританії. Там він командував артилерією 1-ї чехословацької змішаної бригади. У 1943 році Лічка очолив бригаду, але незабаром вона була розформована, а на її базі формувалася 1-ша чехословацька бронетанкова бригада, яку Алоїс Лічка і очолив, отримавши підвищення до бригадного генерала.

У 1944 році бригада висадилася в Нормандії і взяла участь в облозі Дюнкерка. Не дивлячись на люті спроби німців вийти з оточення чехословацьке з'єднання понесло малі втрати. 9 травня 1945 року німецький гарнізон здався облягаючим. Лічка вів переговори з німецькими парламентерями. Незабаром Лічка повернувся на Батьківщину і взяв участь у церемонії повернення його сполуки в Прагу. Алоїса зустріла його дружина і дочка, що вийшли з концтабору, але сини Йосип і Ярослав були вбиті в кінці війни. Після війни командував дивізією в ЧНА, був підвищений до генерала армії. У 1948 році Лічка разом з багатьма іншими офіцерами, що воювали на Заході, був звільнений з армії, а таємна поліція стежила за ним. Тому Алоїс Лічка втік з Чехословаччини до Англії. Помер у Лондоні 7 лютого 1977 року.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі