FANDOM

Алебарда — древкове рублячо-колюча холодна зброя з комбінованим наконечником, що складається з голчастого (круглого або гранованого) копейного вістря і леза бойової сокири з гострим обухом. Перебувала на озброєнні піхоти низки європейських країн з XIII по XVII століття, отримавши найбільше поширення в XV-XVI століттях як ефективна зброя проти добре захищеної кавалерії. Пізніше використовувалася як парадно-церемоніальна зброя, в такій якості і донині перебуває на озброєнні швейцарської гвардії Ватикану.

Близькою подобою алебарди є поллекс.

Механізм алебардиРедагувати

Алебарда являла собою поєднання копейного вістря, леза сокири з гострим обухом на довгому (2-2,5 метра) держаку загальною масою 2, 5-5, 5 кілограмів. Наконечник алебарди міг оснащуватися гаком. Алебарди розрізнялися головним чином формою і розмірами сокири (широке і вузьке; півмісяцем і плоске; опукле і увігнуте; сокира або чекан) і кількістю гаків. Існували також алебарди без копейного вістря. Класичним типом (сформувався до XV століття) є алебарда з вузькою сокиркою різної форми, голчастим вістрям і трикутним, злегка викривленим донизу обухом. Абордажні алебарди оснащувалися великим гаком і більш довгим (близько 3 метрів) держаком.

Алебардами протикали за допомогою вістря всі види обладунків, стягували вершників з коней, стягували кораблі при абордажі, наносили рублячо-роздроблювальні удари лезом або обухом сокири.

Незважаючи на відмінну пробивну дію, алебарда є менш ергономічною зброєю, ніж бердиш або лохаберська сокира, оскільки застряє в вражених предметах і має гірші ріжучі властивості.

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі