FANDOM

Адольф Опалка — чехословацький офіцер, диверсант, учасник операції "Кінцева дистанція" і "Антропоїд".

БіографіяРедагувати

Народився 4 січня 1915 року недалеко від села Дуковани, Чехія. Був незкаконорожденним сином мірошника Віктора Яроліма і Агнес Опалка. Після смерті матері в 1923 році Адольф жив у тітки Марі. У період 1932-1936 рр. навчався в комерційній академії, після закінчення якої був покликаний в чехословацьку армію. Служив у 43-му полку в Брно. Потім вступив до військової академії і продовжив службу в званні лейтенанта. Після німецької окупації Чехословаччини в 1938 році Опалка з друзями тікає до Польщі, звідки вирушає до Сирії. Там утікач деякий служить у Французькому Іноземному легіоні, після чого вирушає до Франції, де вступає в 1-шу чехословацьку дивізію. Адольфа призначають командувати піхотним взводом в другому піхотному полку. Взяв участь у боях з німцями у Франції. Після її поразки, Опалка разом з залишкам дивізії евакуюється до Великобританії. Там Адольф Опалка служить в 1-й чехословацькії змішанії бригаді.

Потім він добровільно зараховується до числа добровольців для відбору в загін спеціального призначення. Після проходження підготовки Адольф стає командиром диверсійної групи, що складається з 3-х осіб: сам Опалка, Карел Чурда, Іван Коларжік. О 2 годині ночі 28 березня 1942 року загін був викинутий в Чехословаччині. Головною метою була доставка радіопередавача іншим групам. Однак через помилки екіпажу літака, що транспортував диверсантів, трійця була викинута в неправильному місці і при посадці втратила все необхідне для операції обладнання та документи. Чехословаки вирішили розділитися. Іван Коларжік був заарештований і застрелився, щоб не видати противнику своїх товаришів. Адольф Опалка втік до Праги, де з ним зв'язався Ярослав Шварц. Потім вони сховалися в соборі святих Кирила і Мефодія. 18 червня 1942 собор був оточений нацистами, які шукали вбивць обергруппенфюрера СС Гейдріха Рейнхарда. Зав'язався нерівний бій.

Адольф Опалка, Ян Кубіш і Йозеф Бублик билися з німцями в головному приміщенні, а Ярослав Шварц, Йозеф Габчік, Ян Груби і Йозеф Вальчік відступили в крипт. В ході перестрілки диверсанти билися до останнього. Коли їх боєприпаси закінчувалися всі, хто боровся чехи і словаки, крім Яна Кубіша, застрелилися, не бажаючи потрапити в німецький полон. У їх числі був і Адольф Опалка.

Цікаві фактиРедагувати

  • Нагороджений трьома Військовими хрестами, Військовим орденом Чехословаччини За Свободу посмернто. У 2002 році Адольфу Опалці присвоєно звання полковника посмертно.

Випадкова вікі