FANDOM

Імперський шолом
Helmet typ Weissenau 01.jpg
Виробник: Римські ковалі
Тип захисту: Голова, шия
Матеріал: Залізо, бронза
Час використання: I - III ст.
Батьківщина: Італія.png Італія (Давній Рим)
Область використання: Італія.png Італія (Давній Рим)
Користувачі: Римські легіонери
Імперський шолом — тип шолома, що використовувався римськими легіонерами в I - III століттях н. е. У Німеччині такі шоломи відомі як тип Вайзенау, за місцем знахідки деяких екземплярів. Поділялися на два схожих між собою підтипи: імперський галльський і імперський італійський, відмінність полягала в основному в тому, що галльські шоломи мали рельєфне зображення брів на лобовій частині. Імперський галльський підтип вів своє походження від шоломів стародавніх кельтів, а італійський - від шоломів типу "Монтефортіно". Допоміжна піхота використовувала схожі шоломи, але більш прості і зроблені з бронзи.

ОписРедагувати

Купол шолома напівсферичної форми, козирок у вигляді пластини закріпленої трохи вище нижнього краю шолома, характерний широкий напотиличник і рухливі нащічнеки. Приблизно з 50 року купол шолома додатково зміцнюють двома накладеними зверху смугами металу розташованими навхрест, пізніше такі накладки роблять у вигляді виступаючих валиків. Звичайним матеріалом виготовлення шоломів служило залізо, рідше бронза. Залізні екземпляри могли прикрашатися бронзовими накладками. На більшості шоломів вгорі по центру був отвір для установки тримача гребеня, який представляв собою металеву "вилку" Y-подібної форми, додатково гребінь фіксувався спереду і ззаду розташованими на шоломі гачками. Шолом утримувався двома ременями, прикріпленими до напотиличника і перехресних в районі підборіддя, також вони утримували нащічникі.

Випадкова вікі