FANDOM

Ілля Муромець — чернець і святий Києво-Печерської Лаври. Також один з головних героїв давньоруського билинного епосу, богатир, що втілює народний ідеал героя-воїна, народного заступника. Фігурує в київському циклі билин: «Ілля Муромець і Соловей- розбійник», «Ілля Муромець і Ідолище Погане», «Сварка Іллі Муромця з князем Володимиром», «Бій Іллі Муромця з Жидовином». Більшістю істориків вважається, що батьківщина Іллі Муромця - село Карачарово під Муромом (більшість билин про Іллю Муромця починаються зі слів: «Того чи міста онъ Муромля, Ізъ того чи нунь села да Карачаєва ...»). За даними деяких українських істориків його малою батьківщиною було стародавнє селище Моровійськ на Чернігівщині (сучасне село Морівськ, Козелецького р-ну, Чернігівської обл. України), що веде з Чернігова до Києва. Даний висновок грунтується на можливості злиття в народному епосі образу Іллі Муромця з преподобним Ілією Печерським, однак цей висновок не знаходить підтвердження в билинах, так як в них Ілля приїжджає з Мурома до Чернігова. «А поехалъ він прямою доріжкою неокольною, А від міста від Муромля, А до міста Чернігова...».

ГалереяРедагувати

ВідеоРедагувати

Илья Муромец и Соловей Разбойник (мультфильм)01:19:31

Илья Муромец и Соловей Разбойник (мультфильм)

Мультфільм про Іллю Муромця

Випадкова вікі