FANDOM

Ізз ад-Дін аль-Кассам — військове крило організації ісламізму ХАМАС, назване на честь Ізз ад-Діна аль-Кассама — ісламського священнослужителя, творця і керівника терористичної організації організації "Чорна рука" в період Британського мандату в Палестині.

Угрупування було створено в 1992 році під керівництвом Яхіе Аяша в якості бойової організації крила руху "ХАМАС". На момент створення організації її метою було перешкода терористичними методами будь-яким мирним переговорам з Ізраїлем, а пізніше запобігання реалізації Угод в Осло. З 1994 по 2000 рік, бригади "Ізз ад-Дін аль-Кассам" вчинили десятки терактів проти ізраїльтян, як військовослужбовців, так і цивільних осіб.

З початком Другої інтифади, активно підтриманої ХАМАС, угрупування стало головною мішенню Ізраїльських сил безпеки. Сила організації та її здатність організувати складні і смертоносні теракти стали несподіванкою для багатьох аналітиків. Кілька осередків Бригад "Ізз ад-Дін аль-Кассам" діяли на Західному березі річки Йордан, проте, в ході численних операцій Армії оборони Ізраїлю, майже всі вони до 2004 року були ліквідовані. Разом з тим, в секторі Газа, який є оплотом ХАМАСу, угрупованню вдалося зберегти силовий контроль.

Бригади Ізз ад-Дін аль-Кассам оголошені терористичною організацією Європейським союзом, США, Австралією і Великобританією.

Випадкова вікі